« پیام حضرت آیت الله نورمفیدی درمورد توافق هسته‌ایبرترین راه جهت رسیدن به مقام قرب الهی ، کسب معرفت صحیح و تحصیل معارف دینی است که با برهان همراه است »


مصالح منطقه در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران است

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)وامام جمعه گرگان با بیان اینکه مذاکرات هفته قبل فرصت خوبی برای غربی ها بود که از آن استفاده کنند، گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات۱+۵ به مصلحت کشور و منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرای گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر  روز 24 آبان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات1+5 به مصلحت کشور و منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: مذاکرات هفته قبل فرصت خوبی برای غربی ها بود که از آن استفاده کنند.

به گفته وی، وضعیت فعلی نه به نفع ما و نه به نفع غربی ها است و باید هر چه زودتر با مذاکرات به نتیجه رسید و از این وضعیت خارج شد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اینکه وزرای چند کشور سرزده و به یک باره به این مذاکرات می روند نشان می دهد که این مذاکرات به نفع آنها است ولی باید توجه داشته باشیم که غربی ها برای رسیدن به نتیجه باید سرعقل بیایند.

وی ادامه داد: امروز ایران در حال پیشرفت است، در دور قبلی مذاکرات ما 20سانتریفیوژ داشتیم اما در حال حاضر بیش از 20 هزار سانتریفیوژ داریم و تحریم ها نتوانسته جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: باید با امام حسین رابطه برقرار کنیم و دل خود را حسینی کنیم، تنها چشم و دست نباید حسینی شود، بلکه دل هم باید حسینی شود.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه شهر گرگان افزود: اگر به حادثه عاشورا که در روز دهم ماه محرم سال 61 هجری رخ داد به ظاهر نگاه کنیم در یک روز اتفاق افتاد اما در باطن می بینیم که آثار و برکات آن مختص به آن زمان و مکان نبود.

به گفته خطیب جمعه گرگان، این حادثه همه دردسر ها و مشکلاتی که خلفای بنی امیه و بنی عباس داشتند ریشه در عاشورا داشت و قیام هایی که بعد از عاشورا پیدا شد و همه برای مخالفت با بنی امیه و بنی عباس بود ریشه در عاشورا داشت.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از این قیام ها و دردسر ها خلافی اموی و عباسی با قبر امام حسین(ع) نیز دشمنی کردند و بارها دست به تخریب آن زدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: عاشورا خورشیدی بود که نورانیتش ادامه پیدا کرد و تاکنون ادامه داشته است.

آیت الله نورمفیدی افزود: دین داشت تغییر می کرد، باطن دین همان جاهلیت بود اما ظاهرش را اسلامی کرده بودند و از این طریق به اسلام ضربه می زدند.

به گفته وی، زنان در حادثه عاشورا نقش پر رنگی داشتند، اگر استقامت زینب(س) نبود معلوم نبود بنی امیه چه بر سر عاشورا می آوردند و این حادثه را چطور نشان می دادند.

امام جمعه گرگان در ادامه این خطبه افزود: دنیا دارد تبلیغ می کند که اسلام مردسالار است اما در کربلا خلاف این ثابت شد و می بینیم که برای زن چه ارزشی قایل شدند، متاسفانه برخی در داخل و حتی از جامعه روحانیت نیز به این دروغ دامن می زنند.

آیت الله نورمفیدی در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد



موضوعات: مناسبتهاي روز
   سه شنبه 28 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31