« رئیس هیات امناء مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه اهل بیت (ع) از این نظر که برای ما نعمت هستند، حقوقی بر گردن ما دارند، گفت: اکثر این حقوق از نظر عقلی، ثابت شده هستند.احادیث نقل شده از امام حسين (ع) »

حاضرم در راه تبلیغ دین، جان خود را از دست بدهم

امام جمعه گرگان با بیان اینکه واقعه عاشورا، درس زندگی و آزادگی به انسان می ‏دهد، گفت: دشمنان برای کاهش تاثیرگذاری این واقعه تاریخی، به دنبال عاشورای تحریف شده هستند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه ‏های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: آنها برای تحریف عاشورا، قمه‏ زنی، سینه ‏خیز رفتن بر روی شیشه ‏های خوردشده، دندان ‏شکستن به عشق اباعبدالله‏الحسین (ع) را ترویج می ‏کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات انسان ‏هاست، افزود: دشمنان با تحریف عاشورا قصد زیرسئوال بردن این چراغ هدایت و کشتی نجات انسان‏ ها را دارند.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تحریف در عزاداری‏ های محرم و پخش آنها در رسانه ‏های بین ‏المللی به دنبال ترویج اسلام ‏هراسی، شیعه ‏هراسی و ایران ‏هراسی هستند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: اگر شما مردم هم با آنها همراهی کنید در تحریف عاشورا مقصرید، باید هوشیارانه در برابر توطئه ‏های دشمنان ایستادگی کنیم و نگذاریم آموزه‏ های دینی ما را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه به عنوان یک روحانی و مبلغ دین، وظیفه خود می‏ دانم که مردم را نسبت به توطئه‏ های دشمنان آگاه کنم، گفت: حاضرم در این راه جان خود را از دست بدهم و از کسی هم ترسی ندارم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، صدای سگ از خود تولید می ‏کنند بدانند که آن حضرت نیاز به سگ ندارد، سگ، باید در خانه یزید باشد، امام حسین (ع) برای زنده ماندن دین جدش، رسول‏ الله، به آدم نیاز دارد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام حسین (ع) اهل ظلم‏ ستیزی، اقامه عدل و دفاع از مظلوم بود و رنگ پوست و نژاد برای او اهمیتی نداشت، ادامه داد: آن حضرت در روز عاشورا بر سر جنازه غلام خود، همانند شهادت حضرت علی‏ اکبر (ع) گریست.

وی تاکید کرد: بنابراین در عزاداری ‏های خود باید به محتوا توجه کنیم تا شکل زینبی به خود بگیرند، بسیاری از شیوه ‏های برگزاری عزاداری، مورد تایید امام حسین (ع) و امام زمان (عج) نیستند.

امام جمعه گرگان در پایان سخنان خود با اشاره به بارش برف و باران در اکثر استان ‏ها، ضمن شکر الهی، اظهار داشت: این بارش ‏ها از برکات عزاداری‏ های ماه محرم و عرض ارادت شما مردم مومن به ساحت مقدس امام حسین (ع) هستند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه طبق اعلام‏ نظر کارشناسان، سال 1393، سالی توام با خشکسالی گزارش شده بود، اما در چند روز گذشته، هوای کشور همراه با برف و باران بود.

وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی در کمین است، تاکید کرد: در مصرف آب باید صرفه‏ جویی کنیم و بی‏ دلیل آب را هدر ندهیم.


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 17 آبان 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31