« اسفناجحدیث عنوان بصری { خودسازی در کلام امام صادق (ع) } »

موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان و امام جمعه گرگان با اشاره به نامه بارک اوباما، رئیس‏ جمهور آمریکا، به رهبر معظم انقلاب که توسط برخی از رسانه ‏های آمریکایی مطرح شده است، گفت: این نامه نشانه ناتوانی آمریکا در مسائل بین ‏المللی است.

آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، امروز در خطبه ‏های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: طبق گمانه ‏زنی ‏های این رسانه ‏ها، نامه فوق درباره همکاری ایران با ائتلاف ضدداعش در عراق و مذاکرات هسته ایران و 1 + 5 نوشته شده است.

وی با بیان اینکه اوباما تاکنون سه نامه به مقام معظم رهبری نوشته است، افزود: در صورت صحت گمانه زنی ‏ها، این درخواست نیاز به تحلیل دارد.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: زمانی که ائتلاف ضدداعش تشکیل شد، اوباما مخالف حضور ایران در این ائتلاف بود، اما اکنون چرا چنین درخواستی را مطرح کرده است؟

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا پس از حمله به عراق، طی توافقنامه امنیتی با دولت این کشور، نیروهای خود را سال 2011 از عراق خارج کرد.

به گفته وی، آمریکایی ‏ها بعد از مدتی، خروج از عراق را اشتباه دانستند، به فکر بهانه برای بازگشت مجدد به عراق افتادند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پیشروی داعش در استان‏ های مختلف عراق، فرصت مناسبی برای آنها بود تا به بهانه تقویت ارتش عراق و حمایت از آن در برابر داعش، دوباره وارد عراق شوند.

آیت الله نورمفیدی افزود: با حمایت ‏های جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری و حمایت مرجعیت شیعه در عراق، 100 هزار نیروی مردمی آموزش‏ دیده شهادت ‏طلب، برای مقابله با داعش، سازماندهی شده و ارتش عراق نیز بازسازی شد.

وی با بیان اینکه تحلیل‏ های سیاسی حاکی از این بودند که داعش تا پشت دروازه‏ های بغداد آمده و به زودی این شهر را به تصرف خود در می‏ آورد، ادامه داد: با یاری پروردگار و حمایت نیروهای مردمی، ارتش عراق سه چهارم مناطق تحت تصرف داعش را آزاد کرد.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی برای آمریکا و متحدین منطقه‏ ای و اروپایی آن یک بی ‏آبرویی محسوب‏ می شود، اظهار کرد: اوباما برای رهایی از این بی‏ آبرویی، دست به دامن مقام معظم رهبری شد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد همه ‏پرسی گروه معارضین بحرین به هیات حاکمه این کشور گفت: برگزاری همه ‏پرسی، بهترین پیشنهاد به نظام سیاسی بحرین است.

وی افزود: آل‏ خلیفه به دنبال برگزاری انتخابات نمایشی در بحرین و ادعای وجود آزادی در این کشور است، بنابراین باید با برگزاری همه ‏پرسی، میزان علاقه ‏مندی مردم به این نظام، سنجیده شود.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با اشاره به تصمیم آل ‏خلیفه مبنی بر برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهر در بحرین در 22 نوامبر 2014 (اول آذرماه 1393) تاکید کرد: حاکمان بحرین در حال مدیریت انتخابات هستند تا نتیجه دلخواه آنها به دست آید.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه 97 درصد مردم بحرین، شیعه و 22 درصد، اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: آل‏ خلیفه بدون توجه به این ترکیب، 18 کرسی برای شیعیان و 22 کرسی هم برای اهل‏ سنت درنظر گرفته است.

وی ادامه داد: چنین تصمیمی بیانگر ایجاد انحراف در انتخابات بحرین است و این انتخابات، بیشتر از آنکه جنبه دموکراسی و مردم‏سالاری داشته باشد، نمایشی است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: چنین رویکردی، نشانه بی ‏عدالتی، ظلم و بی ‏انصافی است و در این جریان باید از پیشنهاد معارضین مبنی بر برگزاری همه ‏پرسی در بحرین حمایت شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: علاوه بر این، عربستان ‏سعودی هم باید نیروهای خود را از بحرین، خارج کرده و همه‏ پرسی با نظارت سازمان ملل برگزار شود.

وی اظهار داشت: مجامع بین ‏المللی مدافع حقوق بشر همچون سازمان ملل متحد و کمیسیون حقوق بشر نیز باید از پیشنهاد معارضین، حمایت کنند.


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 24 آبان 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31