« تکبرنماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه مومن باید نسبت به ذات اقدس الهی حالت ترس و امید داشته باشد، گفت: امید باید توام با عمل باشد. »

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشتمین سحرگاه برنامه استانی سیمای سبز گلستان ویژه ماه مبارک رمضان افزود: طبق آیات قرآن، برخی از مردم، قیامت و معاد را فراموش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این عده از زندگی دنیا فقط ظاهرش را می بینند و سطحی نگری آنها باعث می شود که از آخرت غافل شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنگاه به آنها خطاب می رسد ای انسان، تو از این عالم غافل بودی و چشم خود را بستی، حالا من آن پرده را کنار می زنم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امام سجاد (ع) در مناجات الراغبین می فرماید بارلها! اگر غفلت، مرا برای دیدار تو به خواب انداخته، من در این غفلت نمی مانم چون شناخت از نعمت های تو مرا از خواب بیدار می کند.

وی با بیان اینکه از این جمله چنین برداشت می شود که انسان در غفلت دائم نیست، تصریح کرد: غفلت یعنی اینکه انسان چیزی را که باید همیشه در یادش باشد، فراموش کند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به جمله دیگری از امام سجاد (ع) در مناجات الراغبین اشاره و اظهار کرد: امام (ع) در این مناجات فرمودند اگر گناهان، مرا در معرض عقاب تو قرار داده اند اما من به دلیل اعتمادی که به ثواب تو دارم نسبت به آنده خود ناامید نیستم.

آیت الله نورمفیدی افزود: از این جمله چنین برداشت می شود که ما انسان ها گناهکاریم و این گناهان ما را در معرض عقاب تو قرار می دهند، اما از آن طرف تمام زندگی من آلوده به گناه نیست.

به گفته وی، ما خیلی از مواقع به امر الهی، کارهای پسندیده را انجام می دهیم و یا به امر الهی از انجام کارهای ناپسند سرباز می زنیم.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31