« زن مظهر جمال الهی استتجلی عشق »

همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) دخت نبی اکرم(س) همایش فاطمه اسوه معنویت و خدا محوری،  (۲۰ اردیبهشت) با حضور همسر سید احمد خمینی ازطرف مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگاندر تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

خانم موسوی، استاد حوزه علمیه تهران در این همایش به مناسبت تقارن میلاد باسعادت زهرای اطهر(س)اشاره ای به راهکارهای حفظ سیان خانواده در سیره فاطمی کرد و گفت: از آنجایی که آمدن به این دنیا و رفتن از این دنیا در اختیار ما نیست اما چگونه زیستن و چگونه زندگی کردن در اختیار ماست و به طور کلی نحوه زندگی و اداره آن به طور طبعیی به خود انسان برمی گردد.


وی افزود: همه انسان ها به دنبال سعادت و موفقیت هستند و اینکه انسان طالب کمال و سعادت و از نقص متنفر است در وجود همه است و طبیعی به نظر می رسد.


موسوی با بیان اینکه سعادت چیست و آیا از سعادت و خوشبختی به داشتن منصب، قدرت و مدرک می توان تلقی کرد، گفت: هیج یک از اینها نمی تواند ضامن خوشبختی باشد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که هر فردی طالب کمال است اما از ناتوانایی های خود گریزان است.


موسوی با بیان اینکه سعادت و کمال و موفقیت تعریف شده و تضمین شده است،‏ گفت: اگر انسان ها توجه به دارایی های محدود کنند‏ متوجه می شوند که نمی توانند ضامن بقا باشند.  یک قدرت مطلق می تواند آنها را هدایت کند و با این توجه می تواند زندگی را اداره و سرپرستی کند.


وی خاطرنشان کرد: این عالم آسایشگاه برای ما انسان ها محسوب نمی شود بلکه آزمایشگاه و دانشگاهی است و بنابراین این سعادت و رستگاری با مظاهر این عالم قابل توجیهی نیست.


موسوی، مهم ترین عامل در خانواده را فراهم کردن محیط تربیت دانست و افزود: اگر ولی و سرپرست خانواده علاوه بر اینکه امور مادی این خانواده را تامین می کند بتواند ایده صحیح را تامین کند توانسته تربیت اولاد، نسل و بشر را به خوبی انجام دهد.


وی با اشاره به نقش زن‏، گفت: زن مظهر عالمیت و خالقیت حق است و اگرچه نقش فاطمه در جهان بشریت نقش نبوده اما کمتر از انبیا نیست، در بین عالم زن مظهر خالقیت است و امروز الگوی زن حضرت فاطمه زهرا (س)است.



موضوعات: مناسبتهاي روز
   پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31