« روحانیون و مبلغان جامعه را هدایت می کنندبرای ساختن وجودمان نباید از مصالح فاسد استفاده کنیم (شمیم سحر3) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان یکی از مهمترین ویژگی های ماه مبارک رمضان را مدیریت نفس ذکر کرد.

حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی در چهارمین برنامه سحرگاهی سیمای سبز گلستان در ماه مبارک رمضان افزود: اگر مدیریت نفس صحیح باشد آثار نیک و اگر منفی باشد آثار سوئی بر زندگی انسان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال یک کشاورز را در نظر بگیرید اگر شخم زمین و استفاده از کود، بذر و سم به موقع و با کیفیت مناسب باشد نتیجه بسیار خوبی کسب می کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مدیریت زمین صحیح نباشد و بعد از کاشت بذر، زمین را رها کند انگاه نتیجه منفی دریافت می کند. آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: کشاورزی با مدیریت صحیح از یک زمین هشت تن محصول و کشاورز دیگری با مدیریت اشتباه دو تن محصول دریافت می کند.

به گفته وی، ما باید بر اساس معیارهای اللهی نفس خود را درست مدیریت کنیم تا در مسیر درست و روشن زندگی قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان تصریح کرد: خداوند تکالیف شرعیه را برای سعادت بشر تعیین کرده و با عمل به آنها می توان نفس را مدیریت کرد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: یکی از دستورات وارده در این زمینه پرهیز از دشنام دادن به دیگران است و چنانچه کسی به فرد روزه داری دشنام دهد و فرد روزه دار به احترام روزه از پاسخ بهفرد دشنام دهنده پرهیز کند خداوند می گوید این بنده من به روزه پناه آورده و از کار زشت پرهیز کرد من هم او را از آتش جهنم در امان نگاه می دارم.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه مشهور خود نکاتی را برای مدیریت نفس مطرح کرده است، ادامه داد: اولین نکته میهمانی خداوند در ماه رمضان است، به تعبیر امام راحل عالم در محضر خداست و در محضر او نباید گناه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حضور انسان نزد خداوند نسبت به سایر ماه ها جلوه خاص و ویژه پیدا کرده؛ زیرا بر سر سفره لطف و رحمت الهی می نشیند. آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: نکته مهم آشنایی انسان با جایگاه خودش و ایمان به رابطه خود با خدا و فهم میهمانی خداست. وی ادامه داد: دومین نکته مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام (ص) درخواست از خداوند برای توفیق گرفتن روزه حقیقی و با نیت پاک است.

امام جمعه گرگان گفت: خداوند نعمت های زیادی به ما عطا کرده و چه بهتر که برای نزدیکی بیشتر به خداوند، دست نیازمندان را گرفته و آنها را در این نعمت ها شریک کنیم. آیت الله نورمفیدی، احترام به بزرگترها و مهربانی با کودکان را چهارمین نکته ای برشمرد که پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه مشهور خود در ماه مبارک رمضان بر آن تاکید کردند.

وی اظهار کرد: صله رحم از بستگان و احوال پرسی آنها، کنترل زبان از گناهانی همچون غیبت، دروغ، تهمت، تمسخر و عیب گویی دیگران را به تعبیر پیامبر اسلام (ص) در مدیریت نفس موثر دانست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای مدیریت نفس باید چشم و گوش را از نگاه کردن و گوش دادن به چیزهای حرام حفظ کرد. آیت الله نورمفیدی در پایان بر یتیم نوازی در ماه مبارک رمضان طبق سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) در راستای مدیریت نفس تاکید کرد.

   شنبه 22 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31