آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:چشم انسان اگر به زیبایی‏های زندگی دنیا باشد زندگی آخرت را فراموش می‏کند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی درسی امین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گرگان اظهار داشت: پروردگار از دو دسته انسان‏ها در روز قیامت خبر داد که یک دسته کارنامه اعمالشان سنگین و دسته دیگر کارنامه اعمالشان سبک است.

وی افزود: انهایی که کارنامه اعمال سنگین دارند وارد بهشت شده و آنهایی که کارنامه اعمال سبک دارند وارد جهنم می‏شوند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جهنمیان کسانی هستند که ذات اقدس الهیف انبیاء و ائمه را تکذیب کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: جهنمیان به پروردگار می‏گویند که شقاوت و بدبختی بر ما غلبه کرد و موجب گمراهی ما شد، ما قبول داریم که اشتباه کردیم، ما را دوباره به دنیا بازگردان تا جبران کنیم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در این گفت‏و‏گو با غضب از پذیش خواسته آنها مخالفت کرده و علت آن را مسخره کردن مومنان در دنیا عنوان می‏کند. امام جمعه گرگان با بیان اینکه زندگی دنیا بدون هدف نیست،

توضیح داد: هر باغبانی با هدف بهره‏برداری از میوه‏ها باغ را آباد می‏کند چگونه ممکن است ذات اقدس الهی که چرخ و فلک و مه و خورشید را خلق کرده و در خدمت انسان قرار داده بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد، چگونه ممکن است پروردگار بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ وی با بیان اینکه پروردگار فرمانروای عرش با عظمت است،

خاطرنشان کرد: برخی از مفسران کل جهان خلقت از ذره تا کهکشان‏ها و فوق آنها را عرش می‏گویند. نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: لازم نیست انسان فردای قیامت برای نجات از عذاب الهی جزو مقربین باشد. آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مومن باید همیشه بین خوف و رجا باشد، اضافه کرد: ما نمی‏توانیم جزو مقربین باشیم، زیرا جزو اینها بودن خیلی سخت است. به گفته وی، ذات اقدس الهی هم از ما چنین چیزی نخواسته، او با بندگان خود رفیق بوده و اندازه هر کس را می‏داند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد و غیر از او هم کسی رفیق واقعی انسان نیست. آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ظرفیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از انسان بالاتر است، اظهار داشت: بر همین اساس ذات اقدس الهی نماز شب را بر وی واجب کرده در حالی که برای سایر انسان‏ها به دلیل ظرفیت پایین آنها مستحب است. وی، ایمان، عمل صالح و محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان وی را در عالم برزخ برای همه انسان‏ها ضروری دانست.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: درجات بهشت براساس ایمان سنجیده می‏شود، بنابراین تمامی کارهای ما باید ایمانمان به ذات اقدس الهی را افزایش دهد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طبق نظر قرآن ایمان نزد پروردگار می‏رود بنابراین ما را هم نزد او می‏برد، ما اگر کار خاصی نمی‏توانیم انجام دهیم با زبان می‏توانیم از حق دفاع کنیم. به گفته وی، ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابیم. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمایه ارزشمندی است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند به فرزندان خود محبت به من، محبت به اهل بیتم و تلاوت قرآن را بیاموزید.


   یکشنبه 20 مرداد 1392نظر دهید »

سخنرانی آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان دربیست ونهمین سحرماه مبارک رمضان

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم ‏الدین. ماه مبارک رمضان ماهی که یک ماه تمام میهمان ذات اقدس الهی بودیم در حال تمام شدن است. شایسته است هنگام بیرون رفتن از این میهمان‏سرا عملکرد یک ماهه خود را بررسی کنیم. آیا واقعا با روزه‏ها، عبادات و اعمالی که انجام دادیم نتیجه مثبتی گرفتیم؟   مرحوم سیدبن طاووس در کتاب خود می فرماید: یکی از کارهایی که روزه داران در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام می دهندارزیابی خودشان است. مهمترین مسئله معرفت به ذات اقدس الهی است. آیا معرفت ما نسبت به ذات اقدس الهی تغییر کرده است؟ آیا از نردبان معراج الهی بالا رفتیم؟ بینش ما نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه معصومین و پاکان درگاه الهی چگونه شد؟ آیا علاقه و اشتیاق ما به بندگی پروردگار بیشتر شد؟ آیا به کارهای نیک و شایسته اشتیاق بیشتری پیدا کردیم؟ آیا به وعده‏های الهی به روزه‏داران معتقد شدیم؟ فلسفه روزه گرفتن تقواست، یک ماه روزه گرفتیم آیا نتیجه‏ای برای ما داشت؟ یک ماه تمرین کردیم که خواسته ذات اقدس الهی را بر خواسته نفسانی و شهوانی خودمان مقدم بداریم ، آیا حاضریم خواسته پروردگار را بر خواسته خودمان مقدم بدانیم؟ آیا باز هم مال یتیم و حرام می‏خوریم؟ معنی میهمانی خدا این است که خواسته او را بر خواسته خودمان مقدم بدانیم. مسلمانان را تکریم کنیم. دروغ نگوییم. تهمت نزنیم. بدگویی نکنیم. مقدم دانستن خواسته پروردگار بر خواسته خودمان برکات زیادی دارد. در روایات آمده است که اگر کسی حرامی را بخاطر ذات اقدس الهی ترک کند او آن کار را به عبادتی شیرین برایش تبدیل می کند. در دعای شب و روز آخر ماه مبارک رمضان آمده است: پروردگارا! این ماه رمضان است، قرآن را در این ماه نازل کردی، این ماه تمام شد، از اینکه این ماه تمام شود و آثار گناه در من باشد به تو پناه می برم. پروردگارا! روزه هایی که گرفتیم آخرین ماه رمضان ما نباشد و اگر هم هست مرا مورد رحمت خود قرار بده. پروردگارا! مرا محروم قرار نده.



   پنجشنبه 17 مرداد 13922 نظر »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:زندگی واقعی در آخرت احساس شده و و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: همه چیز در آن دنیا زنده و با انسان حزف می‏زند.

وی افزود: ذات اقدس الهی در قرآن می‏فرماید زندگی دنیایی زندگی نیست، طعم زندگی واقعی در آخرت چشیده می‏شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دستور پروردگار اعضای بدن انسان و حتی زمین که بر روی آن زندگی می‏کنیم روز قیامت با ما حرف می‏زنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: انچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکانپذیر نیست.

به گفته وی، ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد.

امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که دنیا چگونه به آخر می‏رسد؟ گفت: در یکی از آیه‏های سوره مومنون به دو نکته اشاره شده است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اولین نکته دمیده شدن در «سور» است که قرآن با چهار تعبیر درباره آن صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر اول «نفخ سور»، تعبیر دوم «نقر فی‏الناقور»، تعبیر سوم «القارعه مالقارعه» و تعبیر چهارم «صیحه» هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در آیات شریف قران دو با «نفخ سور» آمده که یکی به معنای مرده شدن همه و دیگری به معنی زنده شدن همه است.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در سوره زمر و 10 آیه دیگر هم همین تعبیر بکار برده شده، اما تعابیر و معنای دیگری هم دارد.

وی تاکید کرد: سلسله مسائل دنیای آخرت برای ما قابل درک نیستند، زمانی به درک واقعی می‏رسیم که پرده‏ها کنار روند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیپوری که «اسرافیل» در آن می‏دمد دو سر دارد که یک سر آن در زمین و سر دیگر آن در آسمان هفتم است و اسرافیل دو بار در این شیپور می‏دمد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند این شیپور از نوری است که سوراخ‏هایی به اندازه تمام ارواح بندگان حق ‏تعالی دارد.

به گفته وی، علامه طباطبایی فرمود که ما باید به همه انچه را که ذات اقدس الهی فرمودند ایمان داشته باشیم.



   پنجشنبه 17 مرداد 1392نظر دهید »

سخنراتی آیت الله نورمفیدی مؤسسه مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان دربیست وهشتمین سحرماه مبارک رمضان

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم ‏الدین.

شب های گذشته موارد و انگیزه های ترس از ذات اقدس الهی را توضیح دادم و عرض کردم و او موجود ترسناکی نیست. تمامی زیبایی ها در وجود او جمع شده و موجود دوست داشتنی است. بنابراین ترس از پروردگار از جنبه دیگری است که به او مربوط نمی شود بلکه مربوط به انسان است.

امام زین العابدین در مناجات الخائفین خطاب به ذات اقدس الهی فرموده است: «ای پوشاننده زشتی ها به رحمتت مرا از عذاب آتش نجات بده.» این چیزی است که بزرگواران و انبیاء الهی ما نیز از آن وحشت داشتند. این آتش را خودمان افروختیم. این آتش از وجود خودمان ناشی می شود. اینگونه نیست که آنجا دریایی از هیزم بریزند و ما را داخل آن بیاندازند.

اگر اینگونه باشد که این آتش زود خاکستر می شود. آتش جهنم از نوع آتش دنیا نیست. آتش خاصی است که خاکسترشدنی نیست. حضرت علی (ع) فرموده است: «این چیزی است که آسمان ها و زمین تاب تحمل آن را ندارند وای بر من در حالی که بنده ذلیل و ضعیفی هستم».

باید کاری کنیم که از آتش جهنم نجات یابیم. بخش عمده این آتش به اعمال خودمان مربوط می شود و بخش عمده آن نیازمند رحمت الهی است. ما باید آگاه باشیم و آینده را ببینیم. با اعمال و رفتارمان کاری کنیم که زمینه آتش افروزی در درون مان از بین برود. از اذیت کردن، تهمت زدن، دروغ گفتن، مال مردم و مال یتیم خوردن شدیدا پرهیز کنیم.

کسی که مال یتیم را می خورد همین الآن در حال خوردن آتش است، اما الآن احساس نمی کند. روز قیامت که پرده ها کنار روند متوجه اعمال خود می شوند. روز قیامت علاوه بر آتش جهنم عذاب های دیگری هم هستند؛ مانند ننگین شدن و سرزنش شدن. اینها عذاب مخصوص هستند.

روز قیامت صفها از هم جدا می شوند. انسان های نیکوکار و بدکار از هم جدا می شوند. حال ها و کیفیت های انسان متحول می شود. وضع ظاهری انسان تغییر می کند. بعضی ها روز قیامت به صورت انسان و برخی دیگر به صورت حیوان محشور می شوند، زیرا صفت غالب در وجود آنها حیوانگونه است.

امورات روز قیامت هول انگیز و وحشتناک هستند. زن شیرده فرزند خود را از ترس رها می کند. زن باردار از ترس جنینش را می اندازد. مردم در حالی که مست نیستند حالت مست ها را دارند چون ترس از عذاب الهی تمام وجود آنها را فرا می گیرد.

روز قیامت نیکوکاران که از نظر ایمان، اعتقاد، اخلاق و رفتار شایسته بودند جزو مقربان درگاه الهی می شوند و گناهکاران از رحمت الهی دور می شوند که این دوری بدترین عذاب است. آن روز ذات اقدس الهی به کسی ظلم نمی کند بلکه هر کس براساس اعمال خود عذاب می شود.


   سه شنبه 15 مرداد 13921 نظر »

سخنرانی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)آیت الله نورمفیدی دربیست وهفتمین سحرماه مبارک رمضان

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم ‏الدین. امشب شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است. بعضی از اهل معرفت و کسانی که خودشان یک سال تمام برای درک شب قدر شب زنده داری کردند نظرشان بر این است که شب قدر بین پنج شب می باشد. نیمه شعبان و نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و هفتم ماه مبارک رمضان. بنابراین یکی از شب های احتمالی قدر شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است. همچنین در رابطه با این روز گفته شد که امام حسن مجتبی (ع) در چنین روزی ابن ملجم را قصاص کرد و به درک فرستاد. این نظر درست نیست. منابع معتبر گفته اند همان روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان و بعد از آنکه شب پیکر مبارک امام علی (ع) در نجف به خاک سپرده شد امام حسن مجتبی (ع) ابن ملجم را قصاص کرد. شب های گذشته به برخی از اسماء الهی اشاره کردم. امشب نیز به یکی دیگر از این اسماء می پردازم. «یا ستار» یکی از این اسماء الهی و به معنای بسیار پوشاننده است. ذات اقدس الهی چه چیزی را می پوشاند؟ «یا غفار» هم که قبلا درباره آن صحبت شد به معنی پوشاندن است. در «یا غفار» پروردگار گناهان انسان را می پوشاند و در «یا ستار» پوشاننده عیوب است. یعنی اینکه ذات اقدس الهی عیوب انسان را رو نمی کند مگر اینکه خود انسان آنها را آشکار کند. مگر امکان دارد انسان خودش عیوبش را رو کند؟ در برخی از روایات به نقل از امام صادق (ع) آمده است: «پروردگار به مومن اجازه نمی دهد که خودش را خوار و ذلیل کند. مومن عزیز است». از آن حضرت سئوال کردند: «چگونه ممکن است انسان خودش را خوار و ذلیل کند؟» امام صادق (ع) پاسخ داد: «مومن وقتی خود را در معرض انجام کاری قرار دهد که توان آن را نداردخود را خوار می کند.» تا قبل از ورود انسان به انجام کاری کسی او را به عنوان فرد ناتوان نمی شناسد و شاید هم بیشتر نزد مردم مورد احترام باشد اما با قبول آن کار خود را خوار و ذلیل می کند. ما باید قدر خود را بدانیم و خود را در جایی قرار ندهیم که در حد مانیست. در غیر اینصورت عیوب و ناتوانی ما مشخص می شود. امام زین العابدین در آخر مناجات الخائفین ذات اقدس الهی را به رحمتش قسم می دهد. رحمت به این معناست که کسی با جریحه دار شدن احساساتش نسبت به کسی به او محبت کند. اما پروردگار از روی احساسات به کسی محبت نمی کند. رحمت درباره ذات اقدس الهی به معنی رفع نیاز از نیازمندان است.لذا هرگاه در درگاه ذات اقدس الهی دعا می کنیم باید او را با کلماتی همچون «یا رحمن» و «یا رحیم» مورد خطاب قرار دهیم.



   دوشنبه 14 مرداد 1392نظر دهید »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی: از نظر امام راحل فشار قبر ریشه در مسائل اخلاقی دارد.  آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: بداخلاقی نسبت به خانواده و دیگران یکی از عوامل فشار قبر است. وی با اشاره به روایتی به نقل از امام صادق (ع) افزود: روزی به پیامبر (ص) خبر دادند که سعد بن معاذ از دنیا رفت، آن حضرت بدون ردا و پا برهنه برای تشییع جنازه وی حرکت کرد و حتی گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست جنازه را هم هنگام تشییع می گرفت. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هنگام دفن سعد بن معاذ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خود به درون قبر رفت و و تمامی مراحل دفن او را با دقت انجام داد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بعد از دفن سعد بن معاذ مادرش گفت بهشت بر تو گوارا باد. به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام (ص) در این لحظه ناراحت شد و در انتقاد از مادر سعد بن معاذ گفت چرا به صورت قطع از طرف پروردگار صحبت می کنی؟ امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: بعد از آن پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که الآن چنان فشار قبری بر او وارد شد که آن سرش ناپیداست. آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: نحوه تشییع جنازه سعد بن معاذ و دقت در دفن او توسط پیامبر اسلام (ص) و این سخن وی موجب سئوال نزد مردم شد. وی گفت: پیامبر پاسخ داد آن هنگام که من برای تشییع و دفن سعد بن معاذ آمده بودم ملائکه هم شرکت گسترده داشتند، اما فشار قبرش به خاطر بداخلاقی اش در خانه بود. نماینده ولی فقیه در استان گلستان توضیح داد: کسی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنگونه برای تشییع جنازه وی آمد و خودش شخصا با دقت او را دفن کرد به دلیل بداخلاقی در خانه اینگونه دچار فشار قبر شد، حالا چه بلایی بر سر ما خواهد آمد؟ آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: فشار قبر به گونه ای است که شیر مادر از سرانگشتان دست انسان خارج می شود. وی با بیان اینکه طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام بدترین مردان کسی است که با اهل خانه بداخلاق باشد، اظهار داشت: از نظر آن حضرت بهترین مردان هم خوش اخلاق ترین آنها نسبت به اهل خانه هستند و که در این رابطه هم پیامبر اسلام (ص) تاکید مردند خودشان بهترین مردان می باشند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره یکی از اهداف پیامبر عظیم الشان اسلام در دفن دقیق سعد بن معاذ خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با علم به اینکه جنازه چند روز دیگر می پوسد اما از آنجایی که ذات اقدس الهی بنده ای را دوست دارد که کارش را با دقت انجام می دهد، مراحل دفن سعد بن معاذ را دقیق انجام داد. آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان هر کاری را باید با دقت انجام دهد حتی اگر قرار است قبر بسازد آن را هم باید محکم و بدون عیب و نقص درست کند.



   دوشنبه 14 مرداد 1392نظر دهید »

سخنرانی آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)دربیست وششمین سحرماه مبارک رمضان

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم‏الدین. برخی دیگر از اسماء الهی «یا غفار» و «یا ستار» هستند. «غفار» به معنای کسی است بسیار بسیار پوشاننده گناهان می‏ باشد. دات اقدس الهی نمی گذارد که آبروی بنده مومن در پیشگاه انبیاء، اولیاء،صلحا و دیگران به زمین بریزد.

بنده ای که یک عمر با ایمان زندگی کرده معصوم نبوده و گناهانی هم داشته است پروردگار گناهان وی را می پوشاند. لازمه پوشاندن گناهان بنده مومن عفو و گذشت است که این هم باید با حفظ آبروی وی باشد. کلمات غفو و غفار به ترتیب 91 و 4 بار در قرآن بکار رفتند. کاربرد آنها حاکی از رابطه خوب پروردگار و بنده مومن اوست. این کلمات به دلیل اینکه بنده مومن به دلیل مشغله هایی که دارد دچار دلسردی نشود این همه در قرآن بکار رفته اند.

معاویه بن وهب به نقل از امام صادق (ع) گفت: «وقتی بنده ای توبه واقعی کند ذات اقدس الهی او را دوست می دارد و گناهان او را در دنیا و آخرت می پوشاند.» وهب سئوال کرد: «این پوشاندن چگونه است؟» امام صادق (ع) پاسخ داد: «آنچه را که آن دو ملک می نویسند پروردگار از یادشان می برد، به مکان هایی که گناه در آنها انجام شده وحی به کتمان می کند و به اعضای بدن هم خطاب می کند که لب فروبندند. بنده مومن در حالی با ذات اقدس الهی ملاقات می کند که چیزی گواره بر گناهان وی نیست.»

زمین در روز قیامت نسبت به اعمال انسان شهادت می دهد. در قرآن آمده است که دسته ها و پاهای انسان نیز در روز قیمت برای شهادت در خصوص اعمال انسان لب به سخن می گشایند. اسماء الهی واقعا ما را به عالمی از حقایق عالم هستی می رسانند. مانند تبلویی که حقیقت ذات اقدس الهی را به ما می شناساند. پروردگار با یک ندامت و توبه واقعی حتی با اعتراف به گناه، بنده مومن را می بخشد. پروردگارا! اگر تا کنون اعمال نیک من مرا به تو نزدیک نکرده اعتراف به گناهانم را وسیله قرب به تو قرار می دهم. شب های ماه مبارک رمضان به ذات اقدس الهی اینگونه صحبت کنیم. رمضان ماه غفران است.


   یکشنبه 13 مرداد 13928 نظر »

1 3 4 5 ...6 ...7 8

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31