« رمضان ماه مدیریت نفس است (شمیم سحر4)رمضان ماه مغفرت الهي است »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان بهترین اعمال در ماه رمضان را به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) دوری از حرام های الهی ذکر کرد و گفت: برای ساختن وجودمان نباید از مصالح فاسد استفاده کنیم.

حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی در سومین برنمه سحرگاهی سیمای سبز گلستان در ماه مبارک رمضان افزود: رمضان ماه خودسازی است و باید در این ماه از خواب غفلت بیدار شویم.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در دوران زندگی خود چیزی می سازد، اما آنها جدا از ساختمان وجودی انسان هستند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه که خودسازی در دوران زندگی لازم است،

تصریح کرد: ما در دوران زندگی دائما در حال ساختن وجودمان هستیم. آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: در ساختن وجودمان باید مراقب باشیم؛ زیرا با همین شکل از دنیا می روم و با همین شکل هم در روز قیامت محشور می شویم. به گفته وی، در حدیث آمده است همان طور که در دنیا زندگی می کنیم در قیامت زنده می شویم.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با تاکید براینکه انسان با خشتی که بر روی ساختمان وجودش می گذارد از دنیا می رود، تاکید کرد: باید از خواب غفلت بیدار شویم و ببینیم از چه آجرها و مصالحی برای ساختمان وجودمان استفاده می کنیم.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: باید دقت کنیم ببینیم که از مصالح صالح برای ساختمان وجودمان استفاده می کنیم و یا از مصالح فاسد؛ زیرا هر دو مصالح به ساختمان وجودمان شکل می دهند. وی ادامه داد: علمای معرفت و اخلاق به این نکات بسیاز دقیق و ظریف توجه می کردند و ما هم باید در ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی است بیشتر به این نکات توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گناه را یکی از چیزهایی دانست که ساختمان وجودی انسان را خراب می کند و به همین دلیل بر پرهیز از گناه تاکید کرد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امیر المومنین (ع) در آخرین بیانات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در آخرین روز ماه شعبان سئوال کردند یا رسول الله بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟ آن حضرت پاسخ دادند دوری از حرام های الهی؛ زیرا ساختمان وجودی انسان را خراب می کنند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) دوباره پرسید یا رسول الله اگر کسی در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد اما از گناهان دوری نکند چه می شود؟ آن حضرت به نقل خداوند پاسخ داد از غذاها و نوشیدنی ها به خاطر من فاصله نگیرید مهمتر از اینها اجتناب از گناهان است.

امام جمعه گرگان گفت: اگر قبول داریم که رمضان ماه خودسازی است باید خود را بسازیم، جاهایی از ساختمان وجودمان اگر خراب است باید تعمیر و ماز مصالح صالح استفاده کنیم.

آیت الله نورمفیدی غیبت، دروغ، تفرقه و نگاه به زن نامحرم را به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) چهار عاملی دانست که روزه را باطل می کنند. وی با ذکر این نکته که متاسفانه غیبت به یک گناه بسیار راحت و رایج تبدیل شده است،

به جوانان توصیه کرد: چشم خود را کنترل کرده و به فکر خودسازی باشید، چراکه این نگاه موجب از بین رفتن روزه می شود. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که فرد روزه داری از پشت به زنی توجه کند روزه اش دیگر خاصیت خودسازی نداردو باطل است.

آیت الله نورمفیدی بر پرهیز از دشنام و تمسخر دیگران نیز تاکید کرد و گفت: باید زبان را از اینگونه موضوعات حفظ کنیم.

به گفته وی، امام جعفر صادق (ع) به نقل از پدر بزرگوار خود فرمودند که پیامبر گرامی اسلام (ص) روزی شنیدند زن روزه داری به کنیز خود دشنام داد، پیامبر (ص) دستور داد مقداری غذا تهیه کردند و به آن زن داد، زن گفت یا سرول الله من روزه دارم و پیامبر گرامی اسلام (ص) به ان زن گفت روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست، خداوند روزه را وسیله ای قرار داده تا از گناهان و غیر انچه که خوردنی و آشامیدنی است پرهیز کنید.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان در حدیثی به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: طبق فرمایش آن حضرت گرسنگان زیاد و روزه داران کم هستند.

   شنبه 22 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31