« برای ساختن وجودمان نباید از مصالح فاسد استفاده کنیم (شمیم سحر3)آثار گناه گریبانگیر انسان می‎شود (تمنای وصال2) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)،نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نسيم مغفرت و رحمت الهي در ماه رمضان بر مؤمنين مي وزد.
آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان اظهار کرد: بايد خود را در معرض اين نسيم قرار دهيم تا مورد مغفرت، رحمت و لطف الهي قرار گيريم.
وي تصريح كرد: حق تعالي براي ما تكاليفي قرار داده است كه هر يك از آن ها براي خود رمز و رازي دارد، رمز نماز ياد پروردگار، رمز روزه تقوا و بي اعتنايي به هواهاي نفساني است.
وي ادامه داد: هدف از روزه، تحمل ۱۷ ساعت گرسنگي و تشنگي نيست، اولين هدف روزه تقوا به معني بي اعتنايي به هواهاي نفساني و گوش به فرمان او بودن است.
به گفته آيت اله نورمفيدي، سلامت جسم و خودسازي اهداف ديگر روزه است و با تمام شدن ماه رمضان بايد ببينيم اين اهداف چقدر در ما پياده شده است، اگر فرقي كرديم بايد پروردگار را شكر كنيم.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ۲۱ تير روز عفاف و حجاب است، حجاب از ضروريات دين است و حق تعالي بانوان را صريحا به رعايت حجاب براي مصلحت خود مكلف كرده است.
آيت اله نورمفيدي افزود: حجاب براي حفظ شخصيت خانم هاست تا جامعه طور ديگري روي او حساب نكند، زن از لحاظ شخصيت و كمالات انساني با مرد فرق نمي كند، حجاب براي تبعيض بين زن و مرد نيست، بلكه براي حفظ شخصيت خود بانوان است.
وي اضافه كرد: طاغوت ها مي خواهند زن خودنمايي كند و معتقدند هر چه بيش تر خودنمايي كند كامل تر است، اما زن ها بايد عقل و منطق خود را به كار بگيرند تا اسير اين ديدگاه و تفكر غربي ها و سلطه گران نشوند.
خطيب جمعه گرگان با اشاره سالروز حادثه مسجد گوهرشاد ادامه داد: اين حادثه براي برداشتن حجاب از سر زنان و به دستور رضاخان در اين مسجد و حرم مطهر رضوي رخ داد.
وي با اشاره به سالروز كشف جريان كودتاي نوژه در سال ۱۳۵۹ گفت: كودتاي ۲۸ مرداد در برابر اين كودتا بازيچه اي بيش نبود، در جريان نوژه جماران، بيت امام (ره)، محور بودند و بنا بود در تمام كشور مصلي ها بمباران شوند.
آيت اله نورمفيدي اظهار كرد: شاپور بختيار در پاريس محور اصلي اين كودتا بود به منافقين نيز وعده پست هاي حساس را داده بودند، تخمين زده شده بود در جريان اين كودتا تا پنج ميليون نفر را مي توانستند به شهادت برسانند و حتي بيانيه كودتا براي راديو و تلويزيون نيز آماده بود.
خطيب جمعه گرگان ادامه داد: با سران معارض كردستان نيز صحبت شده بود، ۲۰ هواپيما، ۶۰ خلبان و ۵۰۰ نيروي نظامي آماده بودند تا اين كودتا را به سرانجام برسانند، اگر اين حادثه اتفاق مي افتاد فاجعه اي بزرگ در كشور به وقوع مي پيوست.
آيت اله نورمفيدي در خطبه اول اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه گرگان با اشاره به خطبه ۱۴۷ نهج البلاغه از سخنان گوهربار اميرالمؤمنين (ع) گفت: اين خطبه اشاره به هدف بعثت نبي مكرم اسلام دارد.
وي ادامه داد: هدف از بعثت اين بود كه مردم به وسيله قرآن به سوي توحيد همه جانبه هدايت شوند و از پرستش بت ها نجات يابند.
خطيب جمعه گرگان افزود: پرستش بت تنها مختص به آن زمان نبود، الان هم بت پرستي به شيوه اي نوين و جديد وجود دارد و همين كه در برابر طاغوتيان و ستمگران سر تعظيم فرود آوري و اطاعت محض آنان را داشته باشي، اين خود يك نوع بت پرستي است.
وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.

   شنبه 22 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31