« رمضان ماه مغفرت الهي استروزه نسبت به سایر عبادات خالص تر است(شمیم سحر2) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان ،نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه گناه به طور قطع آثار سوء دارد، گفت: آثار سوء گناه گریبانگیر انسان می‎شود.

آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی در دومین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: خداوند در سوره متففین می‎فرماید گناه در قلب انسان سرازیر شده و آن را خراب می‎کند. وی افزود: طبق فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) با هر گناه نقطه سیاهی در قلب انسان ایجاد می‎شود که اگر با پشیمانی آن را ترک کند دوباره صیقل می‎یابد و اگر چنانچه ادامه یابد آن نقطه سیاه زیاد شده تا اینکه تمام قلب را فرامی‎گیرد. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان درک نکند گناه وارد قلب او می‎شود و آثار سوء دارد نمی‎تواند از عملکرد خود پشیمان شود.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: وقتی که زنگار، قلب را فرابگیرد انسان دیگر خدا را نمی‎بیند و هر چه بیشتر از او فاصله می‎گیرد.

وی با اشاره به اهمیت استغفار به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: دعاهایی که از ائمه به ما رسیده‎اند بر استغفار از درگاه الهی تاکید می‎کنند. نماینده ولی‎فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان تاکید کرد: قرآن هم کسانی را که سحرگاهان استغفار کنند جزو متقین به شمار می‎آورد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: استغفار موضوع مهمی است و همه به آن نیاز داریم، حتی پیامبر گرامی اسلام (ص) که از گناه به دور بود هر روز 70 بار برای امور دیگری استغفار می‎کرد. به گفته وی، گناه مشکل اصلی انسان است و اگر با این مشکل از دنیا برود در قیامت با مشکلات بیشتری مواجه می‎شود. نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه انسان باید با استغفار خود را از دام گناه رها سازد،

توضیح داد: البته هر استغفاری ارزش ندارد و انسان را از دام گناه رها نمی‎کند، استغفاری ارزشمند است که همراه با پشیمانی باشد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: برای رسیدن به مقام پشیمانی از گناه باید آثار سوء گناه بر انسان را درک کنیم، در غیر اینصورت نمی‎توان از گناه پشیمان شد.

وی ادامه داد: کسی که فقط به زبان اظهار پشیمانی کند و در عمل به گناه خود ادامه دهد در واقع خداوند را مسخره می‎کند.

مؤسس مدرسه تهمت را یکی از گناهان رایج در جامعه دانست و گفت: کسی که خیلی راحت آبروی دیگران را می‎برد برای ترک این گناه باید صورت باطنی گناه را بفهمد و آن را لمس کند تا بداند که چرا پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) اینقدر بر استغفار به درگاه الهی تاکید می‎کردند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: رها شدن انسان از گناه و رها کردن گناه توسط انسان دو سویه بوده و لازمه آن پشیمانی واقعی است و برای رسیدن به این مقام باید با آثار سوء و صورت باطنی گناه آشنا باشیم. به گفته وی، طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) کفاره گناهان، پشیمانی واقعی است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حماسه عاشورا گفت: شب عاشورا بهترین شب زندگی سیدالشهداء (ع) بود، زیرا مناجات، دعا، استغفار، نماز و تلاوت قرآن حال و هوای دیگری به آخرین شب زندگی امام حسین (ع) داده بودند، چون وعده رسیدن به حق نزدیک بود.

   شنبه 22 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31