« پاسخ آیت الله نورمفیدی (مؤسس مدرسه)به سوال دانش آموزان هنرستان دخترانه کارو دانش الزهرا(س) گرگانسخنرانی حضرت آیت الله نورمفیدی در جلسه اخلاق هفتگی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرای گرگان »

نماینده ولی فقیه در استان گلستان: جریان‌های انحرافی ،دفاع از دین را سخت کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در شرایطی که جریان‌های فکری انحرافی زیادی تشکیل شده‌اند کار دفاع از دین سخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرای گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در همایش بزرگ روحانیون شیعه و سنی استان گلستان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان، اظهارداشت: در این شرایط علما و روحانیون باید مانند امام صادق از راه درست از دین دفاع کنند.

وی افزود: دین اسلام دین خوبی‌ها است و هدایت و سعادت انسان را دنبال می‌کند و باید تفاوت‌های آن با جریان‌های فکری انحرافی برای مردم تبیین شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: تمامی سخنان سیدالشهداء از زمان پیشنهاد بیعت با یزید تا زمان شهادت در روز عاشورا رنگ و بوی الهی داشت.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: علما و روحانیت باید سیره امام حسین را برای جامعه تدوین و انحرافات را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی جهان کنونی را از شرایط سخت آن نجات می‌دهد بر ترویج این فرهنگ تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه آیات قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند، اظهارداشت: آیات عمومی این فریضه الهی را وظیفه همه مسلمانان دانستند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: مطابق دسته دیگری از آیات ترویج امر به معروف و نهی از منکر بر عهده برخی از سازمان‌ها و نهادها و حتی وظیفه حکومت است.

وی تاکید کرد: بعضی از معروف‌ها را هرکسی نمی‌تواند انجام دهد لذا باید به جمع خاصی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: آنچه را که در دایره معرفت می‌گنجد باید توسط جمع خاصی انجام شوند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام، گروه‌هایی مسئولیت حفظ احکام شرعی را بر عهده داشتند. وی تاکید کرد: علمای زیادی در راه امر به معروف و نهی از منکر زحمت کشیدند تا میراث به جا مانده از پیامبر را به جامعه منتقل کند و ما نیز وظیفه حفظ و حراست از دستاوردهای آنها را داریم.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: ترویج اینگونه معروف‌ها وظیفه علما و حوزه‌های علمیه است و آنها باید با دقت و هوشیاری در راستای ترویج معارف اسلامی و زدودن انحرافات و شبهات از دین تلاش کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به قیام امام راحل اظهارداشت: کار امام معجزه قرن بود و برای تبیین آن باید بحث‌های زیادی در دانشگاه‌های جهان صورت گیرد.

به گفته وی، چنین رهبری در سطح جهان پیدا نمی‌شود، امام در دل مردم نفوذ کرد، باید راه‌های نفوذ امام در دل‌های مردم را تبیین کنیم. لازم به ذکر است گردهمایی بزرگ روحانیون شیعه و سنی استان گلستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری  برگزار شد.


   چهارشنبه 15 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31