« مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها تکلیف الهی استریان‌های انحرافی ،دفاع از دین را سخت کرده‌اند »

پاسخ آیت الله نورمفیدی به سوال دانش آموزان هنرستان دخترانه کارو دانش الزهرا(س) گرگان

آیا با ظهور امام زمان (عج)قیامت بر پا می شود؟/ وحدت اسلامی به چه معناست ؟/ آیا شما در انتخاب مدیران استانی نقش مستقیم دارید؟/ فلسفه عزاداری امام حسین (ع) چیست؟/ بعضی از مداحان از اشعارنامناسب در سوگواری امام حسین (ع) استفاده می کنند و خواندن بعضی از نوحه ها را با ریتم آهنگ های غربی می خوانند، جایز است؟

نمانیده ولی فقیه در گلستان با اشاره به روایات و مسئله علائم ظهور گفت: این ها دروغی بیش نیست و در برخی روایات جعل صورت گرفته که به تعبیر علامه مطهری این ها ‘جعل بنی عباس’ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرای گرگان ، آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سئوال یک دانش آموز هنرستان دخترانه کارو دانش الزهرا(س) گرگان که پرسید” آیا با ظهور امام زمان (عج)قیامت بر پا می شود؟ ” افزود : به عقدیده ما دوره رجعت پیش می آید و حکومت امام زمان (عج) سالها طول خواهد کشید اما اینکه افرادی برای آمدنش وقت تعیین می کنند به مصداق فرمایش امام صادق (ع) کذاب و دروغگو هستند، چرا که ملاک و مبنای دینی و شرعی ندارد، اما دعا می کنیم جمال یار را ببینیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که وحدت اسلامی به چه معناست ؟ اظهار داشت: همه شما در خانواده ای زندگی می کنید که ضمن اتفاق و اتحاد نظر در بیشتر مسائل ، بعضا در برخی از مسائل با هم اختلاف نظر دارید و در عین حال اینکه با هم اختلاف نظر دارید با کمال صمیمیت با هم زندگی می کنید.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: عقل خدایی نمی گوید که مسلمانان در تفرقه باشند و بهترین راه این است که راه و روش اهل بیت رسول خدا (ص) را اتحاذ کنیم، راهی که ائمه امامیه عمل کرده را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است.
وی با بیان اینکه باید حتی با مخالف خود با رفق و مدارا برخورد کنیم، اضافه کرد: همه یکدیگر را بپذیریم و بعنوان یک مذهب و یک راه قبول داشته باشیم و بدانیم که هر مذهبی ریشه های محکمی دارد و اختلافات سلیقه ای بین مسلمانان نباید موجب شکاف آنها شود چرا که همه ما مسلمانان مشترکاتی داریم تابع پیغمبر(ص) و اهل نماز و روزه و حج و زکات هستیم و فراموش نکنیم که دشمن این اختلاف و تفرقه را می خواهد و ما باید حواسمان جمع باشد زیرا همه ما مسلمین اعم از شیعه و سنی با هم برادر هستیم.

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا شما در انتخاب مدیران استانی نقش مستقیم دارید؟گفت: بنده اصلا نقشی در عزل و نصب ندارم و همین آقای پایین محلی(ریاست سازمان آموزش و پرورش استان گلستان) که در اینجا حضور دارند می دانند که بنده هیچ نقشی در نصب ایشان نداشتم .

وی تصریح کرد: الان هم همینطور است در واقع نه قبل و نه حالا و به قول معروف نه اول و نه آخر در عزل و نصب مسئولین استان نقشی نداشته و ندارم.البته درباره استاندار جدید خیلی هم خلاف نگفته باشم این است که در انتخاب استاندار وزارت کشور یک شرایطی را گذاشته که بنده به سهم خودم ایفای نقش دراین مورد داشتم اما اینکه استاندار چه کسی را عزل و نصب می کند به ما ربطی ندارد چرا که در حیطه وظایف بنده نمی باشداما اگر عیبی در کارشان باشد به آنها تذکر می دهم .

نمانیده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سئوال اینکه فلسفه عزاداری امام حسین (ع) چیست؟بیان داشت: من درباره فلسفه عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) یک دنیا حرف دارم و اگر از من سوال کنند می توانم بصورت اجمال بگویم این دسته های عزاداری تظاهرات و شعار دادن به نفع عدالت و علیه ظلم است و متاسفانه گاهی چنین معنا نمی شود.

وی یادآور شد: اگر عزاداری ما علیه یزیدبه نفع عدالت علیه ظلم به نفع انصاف علیه بی انصافی به نفع حق علیه باطل و به نفع کرامت انسان علیه بی حرمتی نسبت به انسانها باشد قطعا معنی عاشورا و کربلا را خواهد داشت و دنیا را متوجه امام حسین (ع) می کند.

امام جمعه گرگان در پاسخ به سوال دانش آموز دیگری اینکه بعضی از مداحان از اشعارنامناسب در سوگواری امام حسین (ع) استفاده می کنند و خواندن بعضی از نوحه ها را با ریتم آهنگ های غربی می خوانند، جایز است؟ گفت: این کار قطعا حرام است و من سخت با آنها مخالف هستم و ظلم اینگونه افراد را بدتر از ظلم یزید می دانم.

آیت الله نورمفیدی افزود: عاشورا دو رو داشت که یک روی آن ظلم و جنایت و رذالت و پستی هر جنایتی را که قابل تصور نبود در آن اتفاق افتاد و قهرمان این صفحه عاشورا یزید بود و یک صفحه دیگر عاشورا بزرگی و آقایی و عزت و شهامت و ایثار بود که جزء صفحه نورانی عاشورا به شمار می آید و قهرمان آن امام حسین (ع) بود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید هر دو صفحه عاشورا را در اشعارمان نشان بدهیم اما اعتقاد بنده این است که اگر ما در اشعارمان فقط جنایت یزید را معرفی کنیم و از چهره نورانی امام حسین (ع) غافل شویم ، این عمل ما ظلم به حضرت سیدالشهداء (ع) است.

وی گفت: گاهی در بعضی از مراسمات ذاکرین اشعار ی را می خوانند که بنده هیچ بهره ای از این اشعار نمی برم اما بعضی اوقات حتی با خواندن شعر زیبایی در وصف اهلبیت (ع) در خانه هم که باشم بی اختیار اشکم سرازیر می شود.


   سه شنبه 5 آذر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31