« زیبایی‏ های دنیا موجب فراموشی آخرت می‏شود(تمنای وصال20)فشار قبر ریشه در مسائل اخلاقی دارد / با فشار قبر شیر مادر از انگشتان دست انسان خارج می شود(تمنای وصال18) »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:زندگی واقعی در آخرت احساس شده و و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: همه چیز در آن دنیا زنده و با انسان حزف می‏زند.

وی افزود: ذات اقدس الهی در قرآن می‏فرماید زندگی دنیایی زندگی نیست، طعم زندگی واقعی در آخرت چشیده می‏شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دستور پروردگار اعضای بدن انسان و حتی زمین که بر روی آن زندگی می‏کنیم روز قیامت با ما حرف می‏زنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: انچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکانپذیر نیست.

به گفته وی، ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد.

امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که دنیا چگونه به آخر می‏رسد؟ گفت: در یکی از آیه‏های سوره مومنون به دو نکته اشاره شده است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اولین نکته دمیده شدن در «سور» است که قرآن با چهار تعبیر درباره آن صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر اول «نفخ سور»، تعبیر دوم «نقر فی‏الناقور»، تعبیر سوم «القارعه مالقارعه» و تعبیر چهارم «صیحه» هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در آیات شریف قران دو با «نفخ سور» آمده که یکی به معنای مرده شدن همه و دیگری به معنی زنده شدن همه است.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در سوره زمر و 10 آیه دیگر هم همین تعبیر بکار برده شده، اما تعابیر و معنای دیگری هم دارد.

وی تاکید کرد: سلسله مسائل دنیای آخرت برای ما قابل درک نیستند، زمانی به درک واقعی می‏رسیم که پرده‏ها کنار روند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیپوری که «اسرافیل» در آن می‏دمد دو سر دارد که یک سر آن در زمین و سر دیگر آن در آسمان هفتم است و اسرافیل دو بار در این شیپور می‏دمد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند این شیپور از نوری است که سوراخ‏هایی به اندازه تمام ارواح بندگان حق ‏تعالی دارد.

به گفته وی، علامه طباطبایی فرمود که ما باید به همه انچه را که ذات اقدس الهی فرمودند ایمان داشته باشیم.



   پنجشنبه 17 مرداد 1392نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31