آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:چشم انسان اگر به زیباییهای زندگی دنیا باشد زندگی آخرت را فراموش میکند.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی درسی امین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گرگان اظهار داشت: پروردگار از دو دسته انسانها در روز قیامت خبر داد که یک دسته کارنامه اعمالشان سنگین و دسته دیگر کارنامه اعمالشان سبک است.
وی افزود: انهایی که کارنامه اعمال سنگین دارند وارد بهشت شده و آنهایی که کارنامه اعمال سبک دارند وارد جهنم میشوند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جهنمیان کسانی هستند که ذات اقدس الهیف انبیاء و ائمه را تکذیب کردند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: جهنمیان به پروردگار میگویند که شقاوت و بدبختی بر ما غلبه کرد و موجب گمراهی ما شد، ما قبول داریم که اشتباه کردیم، ما را دوباره به دنیا بازگردان تا جبران کنیم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در این گفتوگو با غضب از پذیش خواسته آنها مخالفت کرده و علت آن را مسخره کردن مومنان در دنیا عنوان میکند. امام جمعه گرگان با بیان اینکه زندگی دنیا بدون هدف نیست،
توضیح داد: هر باغبانی با هدف بهرهبرداری از میوهها باغ را آباد میکند چگونه ممکن است ذات اقدس الهی که چرخ و فلک و مه و خورشید را خلق کرده و در خدمت انسان قرار داده بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمیدهد، چگونه ممکن است پروردگار بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ وی با بیان اینکه پروردگار فرمانروای عرش با عظمت است،
خاطرنشان کرد: برخی از مفسران کل جهان خلقت از ذره تا کهکشانها و فوق آنها را عرش میگویند. نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: لازم نیست انسان فردای قیامت برای نجات از عذاب الهی جزو مقربین باشد. آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مومن باید همیشه بین خوف و رجا باشد، اضافه کرد: ما نمیتوانیم جزو مقربین باشیم، زیرا جزو اینها بودن خیلی سخت است. به گفته وی، ذات اقدس الهی هم از ما چنین چیزی نخواسته، او با بندگان خود رفیق بوده و اندازه هر کس را میداند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد و غیر از او هم کسی رفیق واقعی انسان نیست. آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ظرفیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از انسان بالاتر است، اظهار داشت: بر همین اساس ذات اقدس الهی نماز شب را بر وی واجب کرده در حالی که برای سایر انسانها به دلیل ظرفیت پایین آنها مستحب است. وی، ایمان، عمل صالح و محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان وی را در عالم برزخ برای همه انسانها ضروری دانست.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: درجات بهشت براساس ایمان سنجیده میشود، بنابراین تمامی کارهای ما باید ایمانمان به ذات اقدس الهی را افزایش دهد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طبق نظر قرآن ایمان نزد پروردگار میرود بنابراین ما را هم نزد او میبرد، ما اگر کار خاصی نمیتوانیم انجام دهیم با زبان میتوانیم از حق دفاع کنیم. به گفته وی، ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابیم. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمایه ارزشمندی است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند به فرزندان خود محبت به من، محبت به اهل بیتم و تلاوت قرآن را بیاموزید.
آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:زندگی واقعی در آخرت احساس شده و و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: همه چیز در آن دنیا زنده و با انسان حزف میزند.
وی افزود: ذات اقدس الهی در قرآن میفرماید زندگی دنیایی زندگی نیست، طعم زندگی واقعی در آخرت چشیده میشود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دستور پروردگار اعضای بدن انسان و حتی زمین که بر روی آن زندگی میکنیم روز قیامت با ما حرف میزنند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: انچه را که در آخرت هست با کلمات نمیتوان بیان کرد، دستیافتن به حقایق آنها امکانپذیر نیست.
به گفته وی، ذات اقدس الهی به همه انسانها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار میگیرد.
امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که دنیا چگونه به آخر میرسد؟ گفت: در یکی از آیههای سوره مومنون به دو نکته اشاره شده است.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اولین نکته دمیده شدن در «سور» است که قرآن با چهار تعبیر درباره آن صحبت کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعبیر اول «نفخ سور»، تعبیر دوم «نقر فیالناقور»، تعبیر سوم «القارعه مالقارعه» و تعبیر چهارم «صیحه» هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در آیات شریف قران دو با «نفخ سور» آمده که یکی به معنای مرده شدن همه و دیگری به معنی زنده شدن همه است.
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در سوره زمر و 10 آیه دیگر هم همین تعبیر بکار برده شده، اما تعابیر و معنای دیگری هم دارد.
وی تاکید کرد: سلسله مسائل دنیای آخرت برای ما قابل درک نیستند، زمانی به درک واقعی میرسیم که پردهها کنار روند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیپوری که «اسرافیل» در آن میدمد دو سر دارد که یک سر آن در زمین و سر دیگر آن در آسمان هفتم است و اسرافیل دو بار در این شیپور میدمد.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند این شیپور از نوری است که سوراخهایی به اندازه تمام ارواح بندگان حق تعالی دارد.
به گفته وی، علامه طباطبایی فرمود که ما باید به همه انچه را که ذات اقدس الهی فرمودند ایمان داشته باشیم.
مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی: از نظر امام راحل فشار قبر ریشه در مسائل اخلاقی دارد. آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: بداخلاقی نسبت به خانواده و دیگران یکی از عوامل فشار قبر است. وی با اشاره به روایتی به نقل از امام صادق (ع) افزود: روزی به پیامبر (ص) خبر دادند که سعد بن معاذ از دنیا رفت، آن حضرت بدون ردا و پا برهنه برای تشییع جنازه وی حرکت کرد و حتی گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست جنازه را هم هنگام تشییع می گرفت. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هنگام دفن سعد بن معاذ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خود به درون قبر رفت و و تمامی مراحل دفن او را با دقت انجام داد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بعد از دفن سعد بن معاذ مادرش گفت بهشت بر تو گوارا باد. به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام (ص) در این لحظه ناراحت شد و در انتقاد از مادر سعد بن معاذ گفت چرا به صورت قطع از طرف پروردگار صحبت می کنی؟ امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: بعد از آن پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که الآن چنان فشار قبری بر او وارد شد که آن سرش ناپیداست. آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: نحوه تشییع جنازه سعد بن معاذ و دقت در دفن او توسط پیامبر اسلام (ص) و این سخن وی موجب سئوال نزد مردم شد. وی گفت: پیامبر پاسخ داد آن هنگام که من برای تشییع و دفن سعد بن معاذ آمده بودم ملائکه هم شرکت گسترده داشتند، اما فشار قبرش به خاطر بداخلاقی اش در خانه بود. نماینده ولی فقیه در استان گلستان توضیح داد: کسی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنگونه برای تشییع جنازه وی آمد و خودش شخصا با دقت او را دفن کرد به دلیل بداخلاقی در خانه اینگونه دچار فشار قبر شد، حالا چه بلایی بر سر ما خواهد آمد؟ آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: فشار قبر به گونه ای است که شیر مادر از سرانگشتان دست انسان خارج می شود. وی با بیان اینکه طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام بدترین مردان کسی است که با اهل خانه بداخلاق باشد، اظهار داشت: از نظر آن حضرت بهترین مردان هم خوش اخلاق ترین آنها نسبت به اهل خانه هستند و که در این رابطه هم پیامبر اسلام (ص) تاکید مردند خودشان بهترین مردان می باشند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره یکی از اهداف پیامبر عظیم الشان اسلام در دفن دقیق سعد بن معاذ خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با علم به اینکه جنازه چند روز دیگر می پوسد اما از آنجایی که ذات اقدس الهی بنده ای را دوست دارد که کارش را با دقت انجام می دهد، مراحل دفن سعد بن معاذ را دقیق انجام داد. آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان هر کاری را باید با دقت انجام دهد حتی اگر قرار است قبر بسازد آن را هم باید محکم و بدون عیب و نقص درست کند.
آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: همه انسانها گرفتار فشار قبر میشوند نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه فشار قبر نتیجه عمل انسان در زندگی دنیایی است، گفت: همه انسانها گرفتار فشار قبر میشوند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیتالله سید کاظم نورمفیدی در بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده فشار قبر برای مومن کفاره قدردانی نکردن از نعمتهای پروردگار است.
وی افزود: ابوبصیر از امام صادق (ع) سئوال کرد آیا میشود کسی از فشار قبر رهایی یابد؟ امام صادق پاسخ داد از فشار قبر به پروردگار پناه میبریم، تعداد کسانی که فشار قبر نبینند خیلی کم است. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان وقتی که میمیرد در عالم برزخ قرار میگیرد. آیتالله نورمفیدی با طرح این سئوال که انسان به چه شکلی وارد عالم برزخ میشود؟
ادامه داد: انسان با شکل فعلی خود وارد عالم برزخ شده و در آنجا با توجه به اعمال خود وارد بهشت و یا جهنم برزخ میشود. به گفته وی، فردای قیامت برخی از انسانها به اشکالی غیر از انسان محشور میشوند به گونهای که در بعضی از روایات آمده است صد رحمت به میمون و خوک. امام جمعه گرگان با بیان اینکه انسان در قیامت به 10 شکل ظاهر میشود، اظهار داشت: انسان در حال حاضر دو بدن دارد یکی بدن فعلی اوست و دیگری بدن برزخی (مثالی) که فقط در عالم خواب میبینیم.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: با مرگ نابودی و فنا معنا ندارد، مرگ به معنی انتقال از یک زندگی به زندگی دیگر است.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند نفس اماره انسان دشمنترین دشمنان به انسان است. نماینده ولیفقیه در استان گلستان تصریح کرد: غرایز، شهوات، حرص و حسد نتیجه نفس اماره انسان هستند که اگر کنترل نشوند سرنوشت شومی را برای انسان رقم میزنند.
آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)ونماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه علم و آگاهی شرط اول مدیریت است، گفت: متاسفانه امروزه عدهای بدون علم و آگاهی برخی از پستهای مدیریتی را اشغال کردهاند.
آیتالله سید کاظم نورمفیدی در بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: کسی که جهان را اداره میکند باید از عالم غیب و شهادت آگاهی داشته باشد.
وی افزود: غیر از ذات اقدس الهی کسی به عالم غیب و شهادت این عالم آگاه نیست.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در عین حال خاطرنشان کرد: کسانی که به مقام خلافت رسیدهاند و دستی بر پشتپرده دارند حقایق عالم غیب را میدانند.
آیتالله نورمفیدی ادامه داد: اینها کسانی هستند که خلافت کلیه دارند مانند پیامبر گرامی اسلام (ص) که مظهر اسم اعظم الهی است.
به گفته وی، اسم اعظم الهی کلمه نیست، حروف است و به غیر از پیامبر عظیمالشان اسلام (ص) برای دیگران دستیافتنی نیست.
امام جمعه گرگان اظهار داشت: ذات اقدس الهی در دعای جوشن کبیر 1000 اسم دارد که هر اسم حاکی از حقیقتی در وجود بی پایان اوست.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: تمامی این اسماء جلوههای اسم اعظم الهی هستند و پیامبر گرامی اسلام (ص) هم مظهر آن اسم اعظم و جامع است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) خیلی از پشتپردهها را میداند و شاید هم غیر از او کسی با آن پشتپردهها آشنا نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: امام راحل فرمود لیلهالقدر همان وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) است که جلوهای از شب قدر حقیقی میباشد.
آیتالله نورمفیدی دلیل نامگذاری شب قدر از نظر امام راحل را اینگونه توصیف کرد: اسم اعظم الهی در وجود پیامبر عظیمالشان اسلام (ص) غروب کرد و به همین دلیل نام آن را شب قدر گذاشتند. وی اضافه کرد: روز قدر هم روز قیامت است روزی که تمامی حقایق برای همه انسانها آشکار میشوند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پشتپردهها را انسانهای خاص و ویژهای همچون نبی مکرم اسلام (ص) که بر نردبان خلافت الهی قدم گذاشتند، میبینند. آیتالله نورمفیدی گفت: انسانهای نادان و کم ظرفیت خود را حق مطلق و دیگران را جاهل میدانند، آنها خود را در موضع حق و دیگران را در موضع باطل میبینند.
به گفته وی، ذات اقدس الهی در قرآن به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داده که دعا کند اگر وعده عذاب مشرکین نازل شد او را نجات دهد.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: پروردگار در جای دیگری به پیامبر اسلام (ص) سفارش میکند بهترین راه دفع خطرات مشرکین موعظه، حکمت، منطق و دعوت به اوست.
مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با طرح این پرسش که چرا پروردگار تاکید زیادی بر یکتاپرستی دارد؟ گفت: ذات اقدس الهی به منظور جلوگیری از تکرار تجربه تلخ مسیحیان برای مسلمانان این همه بر یکتاپرستی تاکید دارد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیستمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: اگر پروردگار بر یکتاپرستی تاکید نیمکرد معلوم نبود چه بر سر مسلمانان میآمد.
وی افزود: حضرت عیسی (ع) هیچگاه مردم را به پرستش خود دعوت نکرد، بلکه او پیامآور الهی بود و مردم را پرستش پروردگار دعوت میکرد.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از آنجاییکه مسیحیان او را به عنوان یک انسان مقدس میشناختند و نحوه ولادتش بدون پدر نگرش آنها را تقویت میکرد او را فرزند پروردگار پنداشتند و پرستش کردند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: قبل از مسیحیت هم برخی گروهها ملائکه، جن و برخی از انسانهای والا را فرزند پروردگار میدانستند. به گفته وی، اعتقاد انها به فرزند داشتن پروردگار به این معنا نبود که او ازدواج کرده و از این طریق صاحب زن و فرزند شده، بلکه معتقد بودند این افراد به دلیل مقدس بودن جوهری از جوهر ذات الهی را در وجود خود دارند.
امام جمعه گرگان اظهار داشت: این نوع نگرشها بعد از حضرت عیسی (ع) نیز مطرح شدند و نحوه تولد وی بدون پدر را دلیلی بر قدیس بودن ان حضرت دانسته و نسبت فرزند پروردگار را به او دادند و پرشتش کردند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سورهای در قرآن وجود ندارد که ذات اقدس الهی در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر یکتاپرستی تاکید نکرده باشد. وی با بیان اینکه توحید ریشه دین ماست و عقاید، اخلاق و احکام ما ریشه در توحید دارند، تاکید کرد: انسان توحیدی، یگانهخواه و یگانهباور به طور قطع اخلاقش هم درست میشود و از حرص و حسد دست میکشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حرص و حسد به خاطر خراب بودن ریشه اعتقادات بشر است، انسانی که ریشه اعتقاداتش درست و در مسیر توحید و یگانهپرستی باشد سراغ حرص و حسد نمیرود. آیت الله نورمفیدی از چند باوری در اعتقادات دینی انتقاد کرد و ادامه داد: چند باوری در اعتقادات دینی انسان را از صراط مستقیم بندگی الهی خارج و سرنوشت ناگواری را برای او رقم میزند. وی اضافه کرد: انسانی که خواهان رسیدن به سعادت و رستگاری است نباید شریکی برای ذات اقدس الهی قائل شود و همراه در مسیر دستورات او حرکت کند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه انبیاء بندگان ذات اقدس الهی هستند، اگر قرار باشد آنها را فرزندان پروردگار بدانیم حضرت آدم از این جهت نسبت به دیگران اولویت دارد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگر حضرت عیسی (ع) بدون پدر بود حضرت آدم (ع) بدون پدر و مادر بود، بنابراین نباید نگاهی که انبیاء را فرزندان پروردگار میداند، بپذیریم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در قرآن بارها تاکید کرده که زن و فرزند ندارد.
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه عبادت فقط خواندن نماز و گرفتن روزه نیست، تاکید کرد: دین مبین اسلام برای تفکر ارزش ریادی قائل است، زیرا کسی که فکر نکند پیشرفت نمیکند.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید در مورد گذشته خود فکر کنیم و ببینیم که چه کردهایم؟ بعد از مرگ جایگاه ما کجاست؟ آیا همنشین پیامبر گرامی اسلام (ص) هستیم؟ یا اینکه در کنار انسانهایی قرا میگیریم که کارنامه اعمال آنها منفی است؟ وی با بیان اینکه رمضان ماه فکر است، تاکید کرد: در این ماه بسیار باید استغفار کنیم، اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.
مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی حضرت علی (ع) در دوران عمر با برکت خویش همیشه با شورف شعف و تلاش زندگی میکرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: آن حضرت از 10 سالگی همراه پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و فراز و نشیبهای مکه و مدینه و انواع جنگها را تجربه کرده بود.
وی با بیان این که امیرالمومنین (ع) با ملکوت این عالم آشنا بود و آن را میدید، افزود: شخصیتهای بزرگ برای انسانها قابل شناخت نیستند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملکوت به معنی حاکمیت مطالق و بی قید و شرط ذات اقدس الهی است و حضرت علی (ع) به خوبی با آن آشنا بود و حتی با آن زندگی میکرد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: شخصیتهای بزرگ همواره در فضای دیگری قرار دارند و از این نظر قابل شناخت نیستند. به گفته وی، نبی کرم اسلام (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند هیچکس جز من و پروردگار تورا نشناخت.
امام جمعه گرگان اظهار داشت: انسانهای بزرگ دنیا را متفاوت از سایر انسانها میبینند و متفاوت از آنها نیز زندگی میکنند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آن حضرت حتی در مورد مرگ خود نیز گفته بود هرگاه زمان مرگ من فرا برسد اجل خواهد آمد و ریش مرا به خون فرق سرم آغشته میکند.
وی ادامه داد: عارفی گفته بود من به جایی رسیده بودم که زمزمه موجودات را احساس میکردم، ما واقعا چگونه زندگی میکنیم؟ آنهایی که روزه میخورند منطقشان چیست؟
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه کافران ملکوت عالم را متعلق به پروردگار میدانند، گفت: ذات اقدس الهی درباره حضرت ابراهیم (ع) فرمود ابراهیم به جایی رسید که ما ملکوت آسمان و زمین را به او نشان دادیم تا نسبت به آن یقین یابد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یکی از روزهای قیامت یومالتلاق نام دارد، خاطرنشان کرد: در این روز انسانها پروردگار را بدون پرده ملاقات میکنند.
وی توضیح داد: ما تا زمانی که در دنیا هستیم حقیقت عالم را نمیتوانیم ببینیم برای مثال روزی خود را از ملک و املاک خود میدانیم، اما فردای قیامت سلطنت و حاکمیت ذات اقدس الهی برای همه مشخص و تعلق جهان از ذره تا کهکشان به ذات اقدس الهی به خوبی درک میشود.