آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:چشم انسان اگر به زیبایی‏های زندگی دنیا باشد زندگی آخرت را فراموش می‏کند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی درسی امین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گرگان اظهار داشت: پروردگار از دو دسته انسان‏ها در روز قیامت خبر داد که یک دسته کارنامه اعمالشان سنگین و دسته دیگر کارنامه اعمالشان سبک است.

وی افزود: انهایی که کارنامه اعمال سنگین دارند وارد بهشت شده و آنهایی که کارنامه اعمال سبک دارند وارد جهنم می‏شوند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جهنمیان کسانی هستند که ذات اقدس الهیف انبیاء و ائمه را تکذیب کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: جهنمیان به پروردگار می‏گویند که شقاوت و بدبختی بر ما غلبه کرد و موجب گمراهی ما شد، ما قبول داریم که اشتباه کردیم، ما را دوباره به دنیا بازگردان تا جبران کنیم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در این گفت‏و‏گو با غضب از پذیش خواسته آنها مخالفت کرده و علت آن را مسخره کردن مومنان در دنیا عنوان می‏کند. امام جمعه گرگان با بیان اینکه زندگی دنیا بدون هدف نیست،

توضیح داد: هر باغبانی با هدف بهره‏برداری از میوه‏ها باغ را آباد می‏کند چگونه ممکن است ذات اقدس الهی که چرخ و فلک و مه و خورشید را خلق کرده و در خدمت انسان قرار داده بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد، چگونه ممکن است پروردگار بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ وی با بیان اینکه پروردگار فرمانروای عرش با عظمت است،

خاطرنشان کرد: برخی از مفسران کل جهان خلقت از ذره تا کهکشان‏ها و فوق آنها را عرش می‏گویند. نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: لازم نیست انسان فردای قیامت برای نجات از عذاب الهی جزو مقربین باشد. آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مومن باید همیشه بین خوف و رجا باشد، اضافه کرد: ما نمی‏توانیم جزو مقربین باشیم، زیرا جزو اینها بودن خیلی سخت است. به گفته وی، ذات اقدس الهی هم از ما چنین چیزی نخواسته، او با بندگان خود رفیق بوده و اندازه هر کس را می‏داند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد و غیر از او هم کسی رفیق واقعی انسان نیست. آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ظرفیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از انسان بالاتر است، اظهار داشت: بر همین اساس ذات اقدس الهی نماز شب را بر وی واجب کرده در حالی که برای سایر انسان‏ها به دلیل ظرفیت پایین آنها مستحب است. وی، ایمان، عمل صالح و محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان وی را در عالم برزخ برای همه انسان‏ها ضروری دانست.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: درجات بهشت براساس ایمان سنجیده می‏شود، بنابراین تمامی کارهای ما باید ایمانمان به ذات اقدس الهی را افزایش دهد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طبق نظر قرآن ایمان نزد پروردگار می‏رود بنابراین ما را هم نزد او می‏برد، ما اگر کار خاصی نمی‏توانیم انجام دهیم با زبان می‏توانیم از حق دفاع کنیم. به گفته وی، ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابیم. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمایه ارزشمندی است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند به فرزندان خود محبت به من، محبت به اهل بیتم و تلاوت قرآن را بیاموزید.


   یکشنبه 20 مرداد 1392نظر دهید »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:زندگی واقعی در آخرت احساس شده و و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: همه چیز در آن دنیا زنده و با انسان حزف می‏زند.

وی افزود: ذات اقدس الهی در قرآن می‏فرماید زندگی دنیایی زندگی نیست، طعم زندگی واقعی در آخرت چشیده می‏شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دستور پروردگار اعضای بدن انسان و حتی زمین که بر روی آن زندگی می‏کنیم روز قیامت با ما حرف می‏زنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: انچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکانپذیر نیست.

به گفته وی، ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد.

امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که دنیا چگونه به آخر می‏رسد؟ گفت: در یکی از آیه‏های سوره مومنون به دو نکته اشاره شده است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اولین نکته دمیده شدن در «سور» است که قرآن با چهار تعبیر درباره آن صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر اول «نفخ سور»، تعبیر دوم «نقر فی‏الناقور»، تعبیر سوم «القارعه مالقارعه» و تعبیر چهارم «صیحه» هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در آیات شریف قران دو با «نفخ سور» آمده که یکی به معنای مرده شدن همه و دیگری به معنی زنده شدن همه است.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در سوره زمر و 10 آیه دیگر هم همین تعبیر بکار برده شده، اما تعابیر و معنای دیگری هم دارد.

وی تاکید کرد: سلسله مسائل دنیای آخرت برای ما قابل درک نیستند، زمانی به درک واقعی می‏رسیم که پرده‏ها کنار روند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیپوری که «اسرافیل» در آن می‏دمد دو سر دارد که یک سر آن در زمین و سر دیگر آن در آسمان هفتم است و اسرافیل دو بار در این شیپور می‏دمد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند این شیپور از نوری است که سوراخ‏هایی به اندازه تمام ارواح بندگان حق ‏تعالی دارد.

به گفته وی، علامه طباطبایی فرمود که ما باید به همه انچه را که ذات اقدس الهی فرمودند ایمان داشته باشیم.



   پنجشنبه 17 مرداد 1392نظر دهید »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی: از نظر امام راحل فشار قبر ریشه در مسائل اخلاقی دارد.  آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: بداخلاقی نسبت به خانواده و دیگران یکی از عوامل فشار قبر است. وی با اشاره به روایتی به نقل از امام صادق (ع) افزود: روزی به پیامبر (ص) خبر دادند که سعد بن معاذ از دنیا رفت، آن حضرت بدون ردا و پا برهنه برای تشییع جنازه وی حرکت کرد و حتی گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست جنازه را هم هنگام تشییع می گرفت. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هنگام دفن سعد بن معاذ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خود به درون قبر رفت و و تمامی مراحل دفن او را با دقت انجام داد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بعد از دفن سعد بن معاذ مادرش گفت بهشت بر تو گوارا باد. به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام (ص) در این لحظه ناراحت شد و در انتقاد از مادر سعد بن معاذ گفت چرا به صورت قطع از طرف پروردگار صحبت می کنی؟ امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: بعد از آن پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که الآن چنان فشار قبری بر او وارد شد که آن سرش ناپیداست. آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: نحوه تشییع جنازه سعد بن معاذ و دقت در دفن او توسط پیامبر اسلام (ص) و این سخن وی موجب سئوال نزد مردم شد. وی گفت: پیامبر پاسخ داد آن هنگام که من برای تشییع و دفن سعد بن معاذ آمده بودم ملائکه هم شرکت گسترده داشتند، اما فشار قبرش به خاطر بداخلاقی اش در خانه بود. نماینده ولی فقیه در استان گلستان توضیح داد: کسی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنگونه برای تشییع جنازه وی آمد و خودش شخصا با دقت او را دفن کرد به دلیل بداخلاقی در خانه اینگونه دچار فشار قبر شد، حالا چه بلایی بر سر ما خواهد آمد؟ آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: فشار قبر به گونه ای است که شیر مادر از سرانگشتان دست انسان خارج می شود. وی با بیان اینکه طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام بدترین مردان کسی است که با اهل خانه بداخلاق باشد، اظهار داشت: از نظر آن حضرت بهترین مردان هم خوش اخلاق ترین آنها نسبت به اهل خانه هستند و که در این رابطه هم پیامبر اسلام (ص) تاکید مردند خودشان بهترین مردان می باشند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره یکی از اهداف پیامبر عظیم الشان اسلام در دفن دقیق سعد بن معاذ خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با علم به اینکه جنازه چند روز دیگر می پوسد اما از آنجایی که ذات اقدس الهی بنده ای را دوست دارد که کارش را با دقت انجام می دهد، مراحل دفن سعد بن معاذ را دقیق انجام داد. آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان هر کاری را باید با دقت انجام دهد حتی اگر قرار است قبر بسازد آن را هم باید محکم و بدون عیب و نقص درست کند.



   دوشنبه 14 مرداد 1392نظر دهید »

آیت‏ الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: همه انسان‏ها گرفتار فشار قبر می‏شوند نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه فشار قبر نتیجه عمل انسان در زندگی دنیایی است، گفت: همه انسان‏ها گرفتار فشار قبر می‏شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده فشار قبر برای مومن کفاره قدردانی نکردن از نعمت‏های پروردگار است.

وی افزود: ابوبصیر از امام صادق (ع) سئوال کرد آیا می‏شود کسی از فشار قبر رهایی یابد؟ امام صادق پاسخ داد از فشار قبر به پروردگار پناه می‏بریم، تعداد کسانی که فشار قبر نبینند خیلی کم است. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان وقتی که می‏میرد در عالم برزخ قرار می‏گیرد. آیت‏الله نورمفیدی با طرح این سئوال که انسان به چه شکلی وارد عالم برزخ می‏شود؟

ادامه داد: انسان با شکل فعلی خود وارد عالم برزخ شده و در آنجا با توجه به اعمال خود وارد بهشت و یا جهنم برزخ می‏شود. به گفته وی، فردای قیامت برخی از انسان‏ها به اشکالی غیر از انسان محشور می‏شوند به گونه‏ای که در بعضی از روایات آمده است صد رحمت به میمون و خوک. امام جمعه گرگان با بیان اینکه انسان در قیامت به 10 شکل ظاهر می‏شود، اظهار داشت: انسان در حال حاضر دو بدن دارد یکی بدن فعلی اوست و دیگری بدن برزخی (مثالی) که فقط در عالم خواب می‏بینیم.

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: با مرگ نابودی و فنا معنا ندارد، مرگ به معنی انتقال از یک زندگی به زندگی دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند نفس اماره انسان دشمن‏ترین دشمنان به انسان است. نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان تصریح کرد: غرایز، شهوات، حرص و حسد نتیجه نفس اماره انسان هستند که اگر کنترل نشوند سرنوشت شومی را برای انسان رقم می‏زنند.

   یکشنبه 13 مرداد 13921 نظر »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)ونماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه علم و آگاهی شرط اول مدیریت است، گفت: متاسفانه امروزه عده‏ای بدون علم و آگاهی برخی از پست‏های مدیریتی را اشغال کرده‏اند.

آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: کسی که جهان را اداره می‏کند باید از عالم غیب و شهادت آگاهی داشته باشد.

وی افزود: غیر از ذات اقدس الهی کسی به عالم غیب و شهادت این عالم آگاه نیست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در عین حال خاطرنشان کرد: کسانی که به مقام خلافت رسیده‏اند و دستی بر پشت‏پرده دارند حقایق عالم غیب را می‏دانند.

آیت‏الله نورمفیدی ادامه داد: اینها کسانی هستند که خلافت کلیه دارند مانند پیامبر گرامی اسلام (ص) که مظهر اسم اعظم الهی است.

به گفته وی، اسم اعظم الهی کلمه نیست، حروف است و به غیر از پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) برای دیگران دست‏یافتنی نیست.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: ذات اقدس الهی در دعای جوشن کبیر 1000 اسم دارد که هر اسم حاکی از حقیقتی در وجود بی ‏پایان اوست.

آیت ‏الله نورمفیدی تاکید کرد: تمامی این اسماء جلوه‏های اسم اعظم الهی هستند و پیامبر گرامی اسلام (ص) هم مظهر آن اسم اعظم و جامع است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) خیلی از پشت‏پرده‏ها را می‏داند و شاید هم غیر از او کسی با آن پشت‏پرده‏ها آشنا نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: امام راحل فرمود لیله‏القدر همان وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) است که جلوه‏ای از شب قدر حقیقی می‏باشد.

آیت‏الله نورمفیدی دلیل نامگذاری شب قدر از نظر امام راحل را اینگونه توصیف کرد: اسم اعظم الهی در وجود پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) غروب کرد و به همین دلیل نام آن را شب قدر گذاشتند. وی اضافه کرد: روز قدر هم روز قیامت است روزی که تمامی حقایق برای همه انسان‏ها آشکار می‏شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پشت‏پرده‏ها را انسان‏های خاص و ویژه‏ای همچون نبی مکرم اسلام (ص) که بر نردبان خلافت الهی قدم گذاشتند، می‏بینند. آیت‏الله نورمفیدی گفت: انسان‏های نادان و کم ظرفیت خود را حق مطلق و دیگران را جاهل می‏دانند، آنها خود را در موضع حق و دیگران را در موضع باطل می‏بینند.

به گفته وی، ذات اقدس الهی در قرآن به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داده که دعا کند اگر وعده عذاب مشرکین نازل شد او را نجات دهد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: پروردگار در جای دیگری به پیامبر اسلام (ص) سفارش می‏کند بهترین راه دفع خطرات مشرکین موعظه، حکمت، منطق و دعوت به اوست.


   شنبه 12 مرداد 1392نظر دهید »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با طرح این پرسش که چرا پروردگار تاکید زیادی بر یکتاپرستی دارد؟ گفت: ذات اقدس الهی به منظور جلوگیری از تکرار تجربه تلخ مسیحیان برای مسلمانان این همه بر یکتاپرستی تاکید دارد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیستمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: اگر پروردگار بر یکتاپرستی تاکید نیم‏کرد معلوم نبود چه بر سر مسلمانان می‏آمد.

وی افزود: حضرت عیسی (ع) هیچگاه مردم را به پرستش خود دعوت نکرد، بلکه او پیام‏آور الهی بود و مردم را پرستش پروردگار دعوت می‏کرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از آنجاییکه مسیحیان او را به عنوان یک انسان مقدس می‏شناختند و نحوه ولادتش بدون پدر نگرش آنها را تقویت می‏کرد او را فرزند پروردگار پنداشتند و پرستش کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: قبل از مسیحیت هم برخی گروه‏ها ملائکه، جن و برخی از انسان‏های والا را فرزند پروردگار می‏دانستند. به گفته وی، اعتقاد انها به فرزند داشتن پروردگار به این معنا نبود که او ازدواج کرده و از این طریق صاحب زن و فرزند شده، بلکه معتقد بودند این افراد به دلیل مقدس بودن جوهری از جوهر ذات الهی را در وجود خود دارند.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: این نوع نگرش‏ها بعد از حضرت عیسی (ع) نیز مطرح شدند و نحوه تولد وی بدون پدر را دلیلی بر قدیس بودن ان حضرت دانسته و نسبت فرزند پروردگار را به او دادند و پرشتش کردند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سوره‏ای در قرآن وجود ندارد که ذات اقدس الهی در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر یکتاپرستی تاکید نکرده باشد. وی با بیان اینکه توحید ریشه دین ماست و عقاید، اخلاق و احکام ما ریشه در توحید دارند، تاکید کرد: انسان توحیدی، یگانه‏خواه و یگانه‏باور به طور قطع اخلاقش هم درست می‏شود و از حرص و حسد دست می‏کشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حرص و حسد به خاطر خراب بودن ریشه اعتقادات بشر است، انسانی که ریشه اعتقاداتش درست و در مسیر توحید و یگانه‏پرستی باشد سراغ حرص و حسد نمی‏رود. آیت الله نورمفیدی از چند باوری در اعتقادات دینی انتقاد کرد و ادامه داد: چند باوری در اعتقادات دینی انسان را از صراط مستقیم بندگی الهی خارج و سرنوشت ناگواری را برای او رقم می‏زند. وی اضافه کرد: انسانی که خواهان رسیدن به سعادت و رستگاری است نباید شریکی برای ذات اقدس الهی قائل شود و همراه در مسیر دستورات او حرکت کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه انبیاء بندگان ذات اقدس الهی هستند، اگر قرار باشد آنها را فرزندان پروردگار بدانیم حضرت آدم از این جهت نسبت به دیگران اولویت دارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگر حضرت عیسی (ع) بدون پدر بود حضرت آدم (ع) بدون پدر و مادر بود، بنابراین نباید نگاهی که انبیاء را فرزندان پروردگار می‏داند، بپذیریم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در قرآن بارها تاکید کرده که زن و فرزند ندارد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه عبادت فقط خواندن نماز و گرفتن روزه نیست، تاکید کرد: دین مبین اسلام برای تفکر ارزش ریادی قائل است، زیرا کسی که فکر نکند پیشرفت نمی‏کند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید در مورد گذشته خود فکر کنیم و ببینیم که چه کرده‏ایم؟ بعد از مرگ جایگاه ما کجاست؟ آیا همنشین پیامبر گرامی اسلام (ص) هستیم؟ یا اینکه در کنار انسان‏هایی قرا می‏گیریم که کارنامه اعمال آنها منفی است؟ وی با بیان اینکه رمضان ماه فکر است، تاکید کرد: در این ماه بسیار باید استغفار کنیم، اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.


   چهارشنبه 9 مرداد 1392نظر دهید »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی حضرت علی (ع) در دوران عمر با برکت خویش همیشه با شورف شعف و تلاش زندگی می‏کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: آن حضرت از 10 سالگی همراه پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و فراز و نشیب‏های مکه و مدینه و انواع جنگ‏ها را تجربه کرده بود.

وی با بیان این که امیرالمومنین (ع) با ملکوت این عالم آشنا بود و آن را می‏دید، افزود: شخصیت‏های بزرگ برای انسان‏ها قابل شناخت نیستند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملکوت به معنی حاکمیت مطالق و بی قید و شرط ذات اقدس الهی است و حضرت علی (ع) به خوبی با آن آشنا بود و حتی با آن زندگی می‏کرد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: شخصیت‏های بزرگ همواره در فضای دیگری قرار دارند و از این نظر قابل شناخت نیستند. به گفته وی، نبی کرم اسلام (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند هیچ‏کس جز من و پروردگار تورا نشناخت.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: انسان‏های بزرگ دنیا را متفاوت از سایر انسان‏ها می‏بینند و متفاوت از آنها نیز زندگی می‏کنند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آن حضرت حتی در مورد مرگ خود نیز گفته بود هرگاه زمان مرگ من فرا برسد اجل خواهد آمد و ریش مرا به خون فرق سرم آغشته می‏کند.

وی ادامه داد: عارفی گفته بود من به جایی رسیده بودم که زمزمه موجودات را احساس می‏کردم، ما واقعا چگونه زندگی می‏کنیم؟ آنهایی که روزه می‏خورند منطقشان چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه کافران ملکوت عالم را متعلق به پروردگار می‏دانند، گفت: ذات اقدس الهی درباره حضرت ابراهیم (ع) فرمود ابراهیم به جایی رسید که ما ملکوت آسمان‏ و زمین را به او نشان دادیم تا نسبت به آن یقین یابد.

‏ آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یکی از روزهای قیامت یوم‏التلاق نام دارد، خاطرنشان کرد: در این روز انسان‏ها پروردگار را بدون پرده ملاقات می‏کنند.

وی توضیح داد: ما تا زمانی که در دنیا هستیم حقیقت عالم را نمی‏توانیم ببینیم برای مثال روزی خود را از ملک و املاک خود می‏دانیم، اما فردای قیامت سلطنت و حاکمیت ذات اقدس الهی برای همه مشخص و تعلق جهان از ذره تا کهکشان به ذات اقدس الهی به خوبی درک می‏شود.


   چهارشنبه 9 مرداد 1392نظر دهید »

1 3

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31