« سبک زندگي حضرت زهرا (س) راه‎گشاي مشکلات جامعهفاطمه زهرا(س) اسوه بشريت »

 «خانم  بهرامی» معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان در مراسم نشست فاطمي به بحث پیرامون«حضرت زهرا(س) از دیدگاه امام خمینی(ره) » پرداخت و بیان داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بزرگ از سلاله رسول خدا(ص) است. به تعبیر امام خمینی(ره) «حضرت زهرا(س) اگر مرد بود نبی بود و بجای حضرت رسول(ص) ایشان مبعوث  می شد».

 وی افزود: تمام فضایل انسانی در حضرت زهرا(س) جمع شده است. در فضایل ایشان همین بس که بعد از رحلت رسول خدا(ص) حضرت جبریل بر ایشان نازل می شد و به ایشان تسلیت می گفت، این مطلب در حدیثی معتبر از کتاب«کافی» به نقل از حضرت امام(ره) بیان شده است.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان ادامه داد: در مدت زمانی که جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می شد الهاماتی بر حضرت شد و مسائل و حوادثی که بر ذریه حضرت وارد شد توسط جیرئیل بر حضرت بیان گردید که همه این مطالب را امیرمومنان(ع) به بیان خانم فاطمه زهرا(س) می نوشت که مجموع این مطالب به مصحف حضرت زهرا(س) تعبیر شده است.

خانم بهرامی گفت: در بیان امام خمینی(ره) وارد است که«نزول مستقیم جبرئیل بر حضرت زهرا(س) چیزی شبیه به وحی است که این از ویژگی های منحصر به فرد این بانوست »

وی افزود: مصحف حضرت زهرا(س) غیر از قرآن است.مصحف حضرت زهرا(س) به لحاظ حجم مطالب سه برابر قرآن است.به دلیل کاربرد واژه مصحف برای قرآن کریم در صدر اسلام لذا برخی چنین شبهه نمودند که مصحف همان قرآن است حال آنکه با وجود منابع و سندهای معتبر مصحف غیر از قرآن است.

استاد حوزه تصریح کرد: صحیفه حضرت زهرا(س) مایه فخر و شرف تشیع است.آنچه باید مورد تاسی ما قرار بگیرد توجه به مسائل،مراتب و وقایعی است که برای رسیدن ما به سعادت ابدی در آن وجود دارد و نیز الگوبرداری از حضرت زهرا(س) و کسب فضایل آن حضرت  تا بتوانیم شخصت انسانی یک زن را در جامعه ظهور و بروز دهیم.

کلیدواژه ها: صحيفه, مصحف

موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 28 بهمن 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31