« پیامبر (ص) دهه آخر ماه رمضان در مسجد اعتکاف می‏کرد(شمیم سحر20)حضرت علی (ع) با شور و شعف زندگی می‏کرد(تمنای وصال14) »

سخنرانی آیت الله نومفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان درنوزدهمین سحرماه مبارک رمضان

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم‏الدین.

روز گذشته در مسجد کوفه در حالی که امیرالمومنین (ع) در حال نماز بود جنایتی اتفاق افتاد که هر چند قرن ‏ها از آن گذشته، اما موجب شد عدالت در آن زمان و مکان قربانی آن جنایت شود. حتی کسانیکه رابطه اعتقادی با حضرت علی (ع) نداشتند گفته ‏اند آن حضرت به خاطر عدالت شدید خود در محراب عبادت کشته شد. بنابراین همه انسان‏ هایی که عاشق عدالت و حق و انصاف هستند به خاطر به خاک و خون کشیده شدن عدالت در آن زمان و مکان باید ناراحت باشند. عدالت مختص یک زمان نیست.

کما اینکه انسان‏ های عاشق عدالت در جاهایی زندگی می‏ کنند که ممکن است در آن مکان عدالت رعایت نشود. ممکن است در یک جایی عدالت رعایت و در گوشه ای دیگر رعایت نشود. نادیده گرفتن عدالت موجب ناراحتی است. عدالت برای همه زمان‏ ها و مکان‏ هاست ولو اینکه اگر هزار سال قبل بلایی سر عدالت افتاده باشد باز هم دل‏ های عاشق غمگین هستند.

حادثه مسجد کوفه برای کسی اتفاق افتاد که خود محور عدالت بود. امروز هم با گذشت هزاران سال باز هم ناراحتیم. درود پروردگار بر آن بدن پاکی که قبری او را دربرگرفته که در آن عدالت دفن شده است. امیدواریم ذات اقدس الهی به زودی فرج فرزند او یعنی همان کسی که باید بیاید و عدالت را استوار سازد میسر کند تا با ظهور او عدالت از زمین بلند شود. از فردا دهه آخر ماه مبارک رمضان شروع می ‏شود. این دهه آخر ویژگی خاص خودش را دارد. از پیامبر گرامی اسلام (ص) سئوال کردند که شب قدر چه زمانی است؟ آن حضرت پاسخ دادند: دهه آخر ماه رمضان بجویید. در برخی از روایات نیز از آن حضرت آمده است:

دهه آخر ماه رمضان و روزهای طاق یعنی 21، 23، 25، 27 و 29. خود پیامبر عظیم‏ الشان اسلام (ص) هم مخصوصا وقتی دهه آخر ماه مبارک رمضان می‏ شد بستر را جمع می ‏کرد و کمر همت برای عبادت و تضرع به درگاه الهی می ‏بست.

در بعضی از روایات آمده که پیامبر گرامی اسلام (ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد اعتکاف می ‏کرد. از ایشان سئوال کردند: یا رسول ‏الله اگر شب قدر را درک کردیم چه بخواهیم؟ آن حضرت به دو نکته اشاره کردند: اول اینکه فرمودند: عافیت بطلبید. یعنی دور بودن از عیب و نقص در امر دنیا و آخرت.

دین صاف و مستقیم داشتن. دنیا و آخرت با عافیت داشتن.

دوم اینکه: طلب عفو کنید. پروردگارا تو بخشنده بسیار کریم و بزرگواری هستی و عفو را دوست می داری و به بندگان خود دستور به عفو دادی. پروردگارا مرا مورد عفو و بخشش خودت قرار بده.


   چهارشنبه 9 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم