« پیامبر (ص) دهه آخر ماه رمضان در مسجد اعتکاف می‏کرد(شمیم سحر19)حقیقت واحد قرآن شب قدر بر پیامبر(ص) نازل شد(شمیم سحر18) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله نورمفیدی حضرت علی (ع) در دوران عمر با برکت خویش همیشه با شورف شعف و تلاش زندگی می‏کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: آن حضرت از 10 سالگی همراه پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و فراز و نشیب‏های مکه و مدینه و انواع جنگ‏ها را تجربه کرده بود.

وی با بیان این که امیرالمومنین (ع) با ملکوت این عالم آشنا بود و آن را می‏دید، افزود: شخصیت‏های بزرگ برای انسان‏ها قابل شناخت نیستند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملکوت به معنی حاکمیت مطالق و بی قید و شرط ذات اقدس الهی است و حضرت علی (ع) به خوبی با آن آشنا بود و حتی با آن زندگی می‏کرد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: شخصیت‏های بزرگ همواره در فضای دیگری قرار دارند و از این نظر قابل شناخت نیستند. به گفته وی، نبی کرم اسلام (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند هیچ‏کس جز من و پروردگار تورا نشناخت.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: انسان‏های بزرگ دنیا را متفاوت از سایر انسان‏ها می‏بینند و متفاوت از آنها نیز زندگی می‏کنند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آن حضرت حتی در مورد مرگ خود نیز گفته بود هرگاه زمان مرگ من فرا برسد اجل خواهد آمد و ریش مرا به خون فرق سرم آغشته می‏کند.

وی ادامه داد: عارفی گفته بود من به جایی رسیده بودم که زمزمه موجودات را احساس می‏کردم، ما واقعا چگونه زندگی می‏کنیم؟ آنهایی که روزه می‏خورند منطقشان چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه کافران ملکوت عالم را متعلق به پروردگار می‏دانند، گفت: ذات اقدس الهی درباره حضرت ابراهیم (ع) فرمود ابراهیم به جایی رسید که ما ملکوت آسمان‏ و زمین را به او نشان دادیم تا نسبت به آن یقین یابد.

‏ آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یکی از روزهای قیامت یوم‏التلاق نام دارد، خاطرنشان کرد: در این روز انسان‏ها پروردگار را بدون پرده ملاقات می‏کنند.

وی توضیح داد: ما تا زمانی که در دنیا هستیم حقیقت عالم را نمی‏توانیم ببینیم برای مثال روزی خود را از ملک و املاک خود می‏دانیم، اما فردای قیامت سلطنت و حاکمیت ذات اقدس الهی برای همه مشخص و تعلق جهان از ذره تا کهکشان به ذات اقدس الهی به خوبی درک می‏شود.


   چهارشنبه 9 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31