« دنیا جهنم گناهکاران است(تمنای وصال6)مقاومت ‏کنندگان در برابر حق اخلاق ابولهبی دارند(تمنای وصال5) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان اگر انسان به معنای واقعی کلمه با پروردگار ارتباط برقرار کند به طور حتم اقبال الهی را به سوی خود احساس می کند.

آیت ‏الله سید کاظم نورمفیدی در هشتمین برنامه سحرگاهی شبکه سبز گلستان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: استجابت دعا یکی از وعده هایی است که در قرآن و روایات ذکر شده است.

وی افزود: گاهی اوقات بعضی از افراد می گویند ما سال ها در مورد چیزی دعا کردیم اما مستجاب نشد و گاهی ممکن است مشکل اعتقادی هم به وجود آورد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دعا مستجاب می شود، یکی از مصادیق استجابت دعا را ارتباط واقعی با پروردگار که روح دعاست ذکر کرد.

آیت ‏الله نورمفیدی توضیح داد: در مضامین دعاها امده که یکی از صفات پروردگار توجه به بندگانی است که به او توجه کرده اند. به گفته وی، نگاه کردن محبوب و معبود واقعی به انسان به معنی استجابت دعاست.

امام جمعه گرگان ادامه داد: حضرت امام صادق (ع) می فرماید من یکبار دعایی به درگاه ذات اقدس الهی داشتم و او هم دعای مرا مستجاب کرد در اثر این استجابت من حاجتم را فراموش کردم.

آیت ‏الله نورمفیدی با بیان اینکه وقتی انسان از صمیم قلب به معبود خود توجه کند او هم نظر خود را متوجه انسان خواهد کرد،

خاطرنشان کرد: پروردگار با روی آورن به سوی انسان پاسخ بنده اش را می دهد، این بسی ارزشمندتر از مستجاب شدن خود دعاست که طبق فرمده امام صادق (ع) حتی اگر دعای انسان وارد شدن به بهشت و دستیابی به نعمت‏های بهشتی باشد.

وی با یادآوری این نکته که پروردگار همان چیزی را که انسان از اوطلب می کند به چنانچه با نیت پاک باشد به نحوی مستجاب می کند، توضیح داد: از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که هیچ مسلمانی وجود ندارد که پروردگار دعایش را مستجاب نکند، البته به شرط اینکه دعایش قطع رحم و انجام گناه نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: ذات اقدس الهی به سه روش دعاهای انسان را که با نیت پاک به سوی او آمده مستجاب می کند.

آیت ‏الله نورمفیدی اضافه کرد: یا اینکه انچه را که از پروردگار خواسته مستجاب می کند و یا اینکه تحقق آن در دنیا به مصلحت وی نیست، آن را ذخیره اخرت فرد دعاکننده قرار می دهد. وی ادامه داد: در سومین حالت پروردگار در صورت مصلحت نبودن استجابت دعا در دنیا به جای آن بلایی را از فرد دعاکننده دفع می کند.

   چهارشنبه 26 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31