« ترس و امید اساس رابطه با پروردگار است(شمیم سحر9)ارتباط واقعی با پروردگار اقبال الهی را به همراه دارد(شمیم سحر8) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با اشاره به این فرمایش امام راحل که همه ما در دنیا بر روی پلی قرار داریم که همان جهنم است، گفت: دنیا برای گناهکاران جهنم است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: طبیعت دنیا جهنم این دنیاست. وی با بیان اینکه مال و ثروت به یک معنا جهنم است، افزود: انسان های بسیاری به خاطر خوردن مال حرام و یتیم منحرف شدند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنابراین مال و ثروت به یک معنا فساد است و انسان را در جهنم دنیا گرفتار می کند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طبق فرمایش قرآن کسی که مال یتیم را می خورد همین الآن در حال خوردن آتش است. وی تصریح کرد: کسی که بر صراط مستقیم که همان صراط بندگی پروردگار است وارد جهنم دنیا نشده و به سعادت و خوشبختی می رسد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: ما در دوره حیات خود در متن جهنم دنیا زندگی می کنیم و حوادث مختلفی برای گمراهی در کمین ما نشسته اند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آنهایی که روزه نمی گیرند فریب طبیعت دنیا را خورده اند و در جهنم دنیا گرفتار شده اند.

وی اضافه کرد: کسانی که روزه می گیرند پا بر روی هوا و هوس مفسانی خود گذاشته و از پل دنیا عبور کرده اند تا بتوانند از پل صراط در آن دنیا نیز به سلامت گذر کنند.

مؤسس مدرسه با انتقاد از آنچه در ذهن عوام در خصوص پل صراط در آخرت مطرح است،

گفت: پل صراط هیچگاه انگونه که در ذهن عوام نقش بسته نیست.

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: بعضی از افراد اینگونه گمان می کنند که پل صراط در واقع پلی است که انسان ها از روی ان عبور می کنند و هر کسی اعمال خلاف انجام داده باشد از روی آن به پایین پرت می شود.

به گفته وی، چنین برداشتی از پل صراط خلاف معارف دینی ماست.

نماینده مردم استان گلستان اظهار کرد: پروردگار در قرآن فرموده ما در دنیا برای آزمایش انسان ها زنیت های زیادی به وجود آوردیم تا ببینیم که چه کسی می تواند از وسط این سختی ها به سلامت عبور کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مال، ثروت، قدرت و امثال اینها زینت های خلق شده توسط پروردگار بر روی زمین هستند، خاطرنشان کرد: کسی که فریب زینت های دنیا را نخورد سالم به مقصد می رسد. وی صراط دنیا را محصور شده در انسان و طبیعت از یک سو و بهشت از سوی دیگر تعریف و تاکید کرد: اگر بر روی صراط مستقیم راه برویم وارد بهشت می شویم و اگر منحرف شویم در همین دنیا گرفتار جهنم می شویم.


   پنجشنبه 27 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31