« ارتباط واقعی با پروردگار اقبال الهی را به همراه دارد(شمیم سحر8)انسان دورمانده از پروردگار گرفتار ناکسان می‏شود(شمیم سحر7) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با طرح این پرسش که چرا انسان به جایی می‏رسد در برابر حرف حق مقاومت می‏ کند، گفت: مقاومت‏ کنندگان در برابر حرف حق اخلاق ابولهبی دارند.

آیت  الله نورمفیدی در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: پیامبران و ائمه (ع) برای هدایت انسان خون‏دلهای زیادی خوردند و سختی‏های زیادی کشیدند.

وی افزود: پیامبران آنچه را که آورده اند حق است و طبیعت انسان هم در برابر پذیرش حرف حق اکراه دارد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این جهان براساس حق تنظیم شده و کسی که در برابر حق ایستادگی کند زمین می‏خورد. آیت‏ الله نورمفیدی با بیان اینکه اصولا عالم خلقت حق است،

اضافه کرد: ادیان آسمانی اگر تحریف نشوند و به درستی در اختیار مردم قرار گیرند حق هستند. وی با اشاره به چرخش منظم شب و روز تصریح کرد: منظومه شمسی نیز براساس یک ضابطه تنظیم شده که با گذشت سالیان دور از خلقت آن همچنان فعال بوده و تا روز قیامت نیز اینچنین به کار خود ادامه می‏دهد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: براساس نظامات عالم خلقت در نهایت باطل شکست می‏خورد و کسانی که در برابر قانون خلقت عصیان کنند دچار گناه می‏شوند. آیت ‏الله نورمفیدی با بیان اینکه فرعون و نمرود نمونه عصیان‏ کنندگان شکست‏ خورده در برابر قانون هستند،

خاطرنشان کرد: نظام خلقت نمی‏تواند تابع هوا و هوس دیگران باشد؛ در غیر اینصورت به هم می‏ریزد.

وی با اشاره به جنایت‏های آمریکا و رژیم‏ صهیونیستی در نقاط مختلف جهان ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه خلاف مشیت الهی حرکت می‏کنند در نهایت نابود می‏شوند.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نزدیک‏ترین خط بین دو نقطه خط مستقیم است، گفت: پروردگار خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده که تو مردم را به صراط مستقیم که نزدیک‏ترین راه به هدف است هدایت می‏کنی و بقیه راه‏ها انحرافی هستند.

آیت‏ الله نورمفیدی اضافه کرد: بشر برای هدایت و سعادت نیازمند راه است و همیشه این راه وجود دارد و کسی بهتر از پروردگار، انبیاء و ائمه (ع) نمی‏توانند این راه را نشان دهند.

به گفته وی، حرکت در مسیر صراط مستقیم مانند روزه گرفتن و چشم پوشی از مال یتبم و مال حرام سخت بوده و برای عبور از کنار آنها گرفتار آتش هوا و هوس می‏شویم.

نماینده مردم استان گلستان تصریح کرد: منظور از پل صراط عبور از وسط آتش است، اگر کسی در دنیا توانسته باشد از آتش هوا و هوس بگذرد روز قیامت هم از پل صراط رد می‏شود.

   چهارشنبه 26 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31