« آخرت چهره زندگی به خود می‏گیرد / همه مخلوقات در آخرت حق حیات دارند (شمیم سحر13)پروردگار موجود ترسناک نیست(شمیم سحر12) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با تاکید بر اینکه انسان باید رابطه خود را روز به روز با پروردگار تقویت و آن را با عقل و دل خود لمس کند، گفت: بندگی پروردگار محور همه خوبی‏هاست.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: هر چه رابطه خود را با پروردگار تقویت کنیم او نیز به همان میزان احساس خود را به سوی ما روانه می‏کند. وی با بیان اینکه انسان باید با بندگی پروردگار غیر او را از دلش بیرون کند، افزود: انسان هر چه بنده‏تر و خالص‏تر باشد عالمی برای او کشف می‏شود که کسی از راه‏های دیگر نمی‏تواند به آن دست یابد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی در میان اعضای بدن انسان از چشم، گوش و عقل بیشتر یاد می کند و حتی در قرآن می‏فرماید زمانی که از مادر متولد شدید هیچ چیز نمی‏دانستید، حتی به وجود خودتان آگاه نبودید، اما پروردگار به شما چشم، گوش و عقل داد و به این ترتیب علم پیدا کردید.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امتیاز انسان به داشتن علم است، ادامه داد: چشم و گوش مهمترین ابزار علم‏اموزی انسان هستند و عقل نیز سرمنشاء علم محسوب می‏شود.

وی توضیح داد: انسان پنج حس ظاهری چشیدن، دیدن، شنیدن، لمس کردن و بوئیدن دارد که از طریق علم به دست می‏ آیند.

امام جمعه گرگان افزود: انسان روزگاری در غار زندگی می‏کرد اما امروز ساختمان‏های چند طبقه و مقاوم در برابر زلزله می‏سازد که علت آن داشتن عقل است. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: انسان به واسطه داشتن عقل توانایی قدرت تجزیه و تحلیل پیرامون و انجام کارهای جدید را دارد.

وی اضافه کرد: این نعمت بزرگی است که پروردگار به انسان داده و با دادن این معمت خواست بگوید که انسان نسبت به سایر موجودات ارجح است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: اما انسان قدردان نعمت‏های پروردگار نیست و شکر آنها را به جا نمی‏آورد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه اظهار داشت: انسان چند نوع علم دارد که دو نوع آن برای همه از راه حواس پنج‏گانه قابل دسترسی هستند، یک نوع فقط از راه عقل و نوع دیگر فقط از راه دل به دست می‏ آیند.

‏ به گفته وی، پروردگار به شرط پاک شدن دل از وابستگی غیر او آگاهی‏هایی به انسان می‏دهد و آنگاه عالمی را بر رویش می‏گشاید که کسی از راه حواس‏های پنج گانه و عقل نمی‏تواند به آن دست یابد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبادت نتایجی برای انسان دارد، تسلط بر خود را یکی از نتایج عبادت ذکر کرد. آیت الله نورمفیدی افزود: قوه خیال قوی‏ترین قوه در وجود انسان است که در صورت عبادت خالصانه می‏تواند بر آن غلبه یابد.

وی خاطرنشان کرد: عبادت خالصانه به انسان کمک می‏کند تا روح خود را در عین زنده بودن از بدن خارج و بیرون از وجود خود نیز قدرت تصرف داشته باشد یعنی با یک نگاه، بیمار را شفا دهد.


   چهارشنبه 2 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31