« بهترین راه دفع خطرات مشرکین موعظه، حکمت، منطق و دعوت به اوست(تمنای وصال16)حضرت علی (ع) با شور و شعف زندگی می‏کرد(تمنای وصال14) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با طرح این پرسش که چرا پروردگار تاکید زیادی بر یکتاپرستی دارد؟ گفت: ذات اقدس الهی به منظور جلوگیری از تکرار تجربه تلخ مسیحیان برای مسلمانان این همه بر یکتاپرستی تاکید دارد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیستمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: اگر پروردگار بر یکتاپرستی تاکید نیم‏کرد معلوم نبود چه بر سر مسلمانان می‏آمد.

وی افزود: حضرت عیسی (ع) هیچگاه مردم را به پرستش خود دعوت نکرد، بلکه او پیام‏آور الهی بود و مردم را پرستش پروردگار دعوت می‏کرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از آنجاییکه مسیحیان او را به عنوان یک انسان مقدس می‏شناختند و نحوه ولادتش بدون پدر نگرش آنها را تقویت می‏کرد او را فرزند پروردگار پنداشتند و پرستش کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: قبل از مسیحیت هم برخی گروه‏ها ملائکه، جن و برخی از انسان‏های والا را فرزند پروردگار می‏دانستند. به گفته وی، اعتقاد انها به فرزند داشتن پروردگار به این معنا نبود که او ازدواج کرده و از این طریق صاحب زن و فرزند شده، بلکه معتقد بودند این افراد به دلیل مقدس بودن جوهری از جوهر ذات الهی را در وجود خود دارند.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: این نوع نگرش‏ها بعد از حضرت عیسی (ع) نیز مطرح شدند و نحوه تولد وی بدون پدر را دلیلی بر قدیس بودن ان حضرت دانسته و نسبت فرزند پروردگار را به او دادند و پرشتش کردند. آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سوره‏ای در قرآن وجود ندارد که ذات اقدس الهی در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر یکتاپرستی تاکید نکرده باشد. وی با بیان اینکه توحید ریشه دین ماست و عقاید، اخلاق و احکام ما ریشه در توحید دارند، تاکید کرد: انسان توحیدی، یگانه‏خواه و یگانه‏باور به طور قطع اخلاقش هم درست می‏شود و از حرص و حسد دست می‏کشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حرص و حسد به خاطر خراب بودن ریشه اعتقادات بشر است، انسانی که ریشه اعتقاداتش درست و در مسیر توحید و یگانه‏پرستی باشد سراغ حرص و حسد نمی‏رود. آیت الله نورمفیدی از چند باوری در اعتقادات دینی انتقاد کرد و ادامه داد: چند باوری در اعتقادات دینی انسان را از صراط مستقیم بندگی الهی خارج و سرنوشت ناگواری را برای او رقم می‏زند. وی اضافه کرد: انسانی که خواهان رسیدن به سعادت و رستگاری است نباید شریکی برای ذات اقدس الهی قائل شود و همراه در مسیر دستورات او حرکت کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه انبیاء بندگان ذات اقدس الهی هستند، اگر قرار باشد آنها را فرزندان پروردگار بدانیم حضرت آدم از این جهت نسبت به دیگران اولویت دارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اگر حضرت عیسی (ع) بدون پدر بود حضرت آدم (ع) بدون پدر و مادر بود، بنابراین نباید نگاهی که انبیاء را فرزندان پروردگار می‏داند، بپذیریم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در قرآن بارها تاکید کرده که زن و فرزند ندارد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه عبادت فقط خواندن نماز و گرفتن روزه نیست، تاکید کرد: دین مبین اسلام برای تفکر ارزش ریادی قائل است، زیرا کسی که فکر نکند پیشرفت نمی‏کند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید در مورد گذشته خود فکر کنیم و ببینیم که چه کرده‏ایم؟ بعد از مرگ جایگاه ما کجاست؟ آیا همنشین پیامبر گرامی اسلام (ص) هستیم؟ یا اینکه در کنار انسان‏هایی قرا می‏گیریم که کارنامه اعمال آنها منفی است؟ وی با بیان اینکه رمضان ماه فکر است، تاکید کرد: در این ماه بسیار باید استغفار کنیم، اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.


   چهارشنبه 9 مرداد 1392نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31