« آثار گناه گریبانگیر انسان می‎شود (تمنای وصال2)کوچکتریت راه ارتباط باخدارابایدقدربدانیم(تمنای وصال1) »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان در دومین شب برنامه سحر صداوسیمای گلستان

مؤسس مدرسه،نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه در شریعت اسلام تکالیف و عبادات بسیاری مثل نماز، زکات، حج، صدقه، انفاق و روزه برای مسلمانان ذکر شده است، گفت: روزه بالاترین عباردات است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در برنامه ویژه سحرصداوسیمامرکز گلستان افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که خدا فرموده روزه برای من است و من خودم پاداش آن را می دهم. وی با طرح این پرسش که مگر همه عبادات برای خدا نیست؟

خاطرنشان کرد: امام محمد غرالی وملا محسن فیض کاشانی این حدیث را اینگونه معنا کردند که امتیاز روزه بر سایر عبادات ترک برخی چیزها توسط روزه است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در روزه اگر انسان خودش اظهار نکند که روزه دارد کسی نمی داند که او در حال چنین عبادتی است، اما اعمال دیگر در معرض دید مردم قرار می گیرند و ممکن است از این جهت خوشحالی فرد عبادت کننده را به همراه داشته باشد و از خلوص آن کاسته شود.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: روزه نسبت به سایر عبادات خالص تر و از این جهت نسبت به سایر عبادات، ویژه است. به گفته وی، در حدیث دیگری از رسول گرامی اسلام آمده است که روزه بگیرید؛زیرا روزه گرفتن عبادت خالص است. نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان روزه را سرکوب دشمن خدا و بستن و تنگ کردن راه ورود شیطان به فضای دل انسان دانست.

آیت الله نورمفیدی با بیان این جمله پیامبر گرامی (ص) اسلام توضیح داد: شیطان مثل خون در رگ و ریشه انسان جریان دارد و نفسانیات نیز بر همین اساس وارد بدن شده و تبدیل به خون می شوند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید کردند که روزه با تشنگی و گرسنگی تنگ کننده راه ورود به بدن است. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه با پرخوری راه ورود شیطان به بدون گسترش می یابد، تصریح کرد: وقتی ما با روزه گرفتن راه ورود شیطان را می بندیم خدا هم برای رسیدن به سعادت به ما کمک می کند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است کسی که در راه ما جهاد کند ما راه های هدایت خود را به او نشان می دهیم. به گفته وی، طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) شیطان اطراف دل انسان دور می زند تا بتواند وارد دل انسان شود، کسی که بتواند راه ورود شیطان را ببند به مقامی دست می یابد که می تواند ملکوت آسمان ها را ببیند.

مؤسس مدرسه با بیان اینکه روزه فقط مختص ادیان ادلهی است، اظهار کرد: روزه نزد مشرکین سابقه نداشت، آنها برای بت های خود نذر، دعا، قربانی و عبادت می کردند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه روزه مختص بندگان خداست، خاطرنشان کرد: برخی دیگر این حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمود طبق فرمایش خداوند روزه برای من است و من پاداش آن را می دهم اینگونه تفسیر کرده اند که پاداش روزه گرفتن خود خداست.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفسیر پاداش سایر عبادات چیزهای دیگری هستند و پاداش روزه گرفتن خود خداوند است. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس این تفسیر روزه داران در روز قیامت نگاهشان به ذات اقدس الهی است و بر خلاف سایر بهشتیان که از سایر نعمت های الهی بهره مند می شوند پاداش اخروی آنها خود خداست. آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید با اشتیاق و خوشحالی روزه بگیریم تا مشمول رحمت الهی واقع شویم.

   پنجشنبه 20 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31