« روزه نسبت به سایر عبادات خالص تر است(شمیم سحر2)رمضان ماه بهار دلهای آماده هدایت به سوی پروردگار است(شمیم سحر1) »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان در برنامه سخنرانی اولین روز ماه مبارک رمضان مسجد گلشن گرگان

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه راه های ارتبط با خدا را باید گسترش دهیم، تاکید کرد: کوچکترین راه های ارتباط با خدا را باید قدر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در اولین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: تا قبل از ماه مبارک رمضان در اختیار نفس اماره بودیم، این ماه را باید در اختیار خدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) در وصف ماه مبارک رمضان فرمود که ای مردم این ماه مثل ماه های دیگر نیست، رحمت و برکت را به سوی شما می آورد و هنگام رفتن نیز با آمرزش گناهان همراه است، بیمار کسی است که ماه رمضان بر او بگذرد و بخشیده نشود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) شب اول ماه رمضان رو به قبله دست دعا به سوی آسمان بلند می کرد و می فرمود که خدایا این ماه را با امنیت و ایمان بر ما بتابان در حالی که سلامت، تسلیم شدن در برابر امر تو و عافیت فراگیر را برای ما بیاورد، بیماری ها را از بین ببرد و نسبت به خواندن نماز خوب، قرآن و قیام به ما کمک کند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در این راز و نیاز با خدا می گفت که ما امانتدار خوبی هستیم و ماه رمضان را تا زمانی که تمام شود و ما را بخشیده باشی و مورد لطف خود قرار دهی از ما خوب تحویل بگیر. وی با طرح این سئوال که آیا واقعا نماز خوب می خوانیم؟

گفت: هنگام خواندن نماز حواسمان به همه چیز به جز نماز است و انگار احساس نمی کنیم که در محضر خداوند هستیم. نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با بیان اینکه امانتداری فقط در ترک خوردن و آشامیدن نیست،

تاکید کرد: اگر می خواهیم مشمول دعای پیامبر گرامی اسلام (ص) باشیم باید تمامی اعضای بدن ما در ماه مبارک رمضان باید روزه باشند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) کسی که ماه رمضان بر او بگذرد و در آن ماه روزه بگیرد، شر او به کسی نرسد، چشمانش را بپوشاند و گناه نکند بهشت بر او واجب می شود.

   پنجشنبه 20 تیر 1392
نظر از: زهره جباری [عضو] 

بیـــا و بر سطر ِ آخــر ِ دفتــر ِ دلتنــگی هایَـم یک “تمــــــام شُـــــد , آمــــــــــدم ! ” بنــویــس…

1392/04/21 @ 01:52


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31