پایان ماه رمضان عملکرد خود را ارزیابی کنیم(شمیم سحر29) »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان:چشم انسان اگر به زیبایی‏های زندگی دنیا باشد زندگی آخرت را فراموش می‏کند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی درسی امین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گرگان اظهار داشت: پروردگار از دو دسته انسان‏ها در روز قیامت خبر داد که یک دسته کارنامه اعمالشان سنگین و دسته دیگر کارنامه اعمالشان سبک است.

وی افزود: انهایی که کارنامه اعمال سنگین دارند وارد بهشت شده و آنهایی که کارنامه اعمال سبک دارند وارد جهنم می‏شوند. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جهنمیان کسانی هستند که ذات اقدس الهیف انبیاء و ائمه را تکذیب کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: جهنمیان به پروردگار می‏گویند که شقاوت و بدبختی بر ما غلبه کرد و موجب گمراهی ما شد، ما قبول داریم که اشتباه کردیم، ما را دوباره به دنیا بازگردان تا جبران کنیم. به گفته وی، ذات اقدس الهی در این گفت‏و‏گو با غضب از پذیش خواسته آنها مخالفت کرده و علت آن را مسخره کردن مومنان در دنیا عنوان می‏کند. امام جمعه گرگان با بیان اینکه زندگی دنیا بدون هدف نیست،

توضیح داد: هر باغبانی با هدف بهره‏برداری از میوه‏ها باغ را آباد می‏کند چگونه ممکن است ذات اقدس الهی که چرخ و فلک و مه و خورشید را خلق کرده و در خدمت انسان قرار داده بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد، چگونه ممکن است پروردگار بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟ وی با بیان اینکه پروردگار فرمانروای عرش با عظمت است،

خاطرنشان کرد: برخی از مفسران کل جهان خلقت از ذره تا کهکشان‏ها و فوق آنها را عرش می‏گویند. نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: لازم نیست انسان فردای قیامت برای نجات از عذاب الهی جزو مقربین باشد. آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مومن باید همیشه بین خوف و رجا باشد، اضافه کرد: ما نمی‏توانیم جزو مقربین باشیم، زیرا جزو اینها بودن خیلی سخت است. به گفته وی، ذات اقدس الهی هم از ما چنین چیزی نخواسته، او با بندگان خود رفیق بوده و اندازه هر کس را می‏داند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد و غیر از او هم کسی رفیق واقعی انسان نیست. آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ظرفیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از انسان بالاتر است، اظهار داشت: بر همین اساس ذات اقدس الهی نماز شب را بر وی واجب کرده در حالی که برای سایر انسان‏ها به دلیل ظرفیت پایین آنها مستحب است. وی، ایمان، عمل صالح و محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان وی را در عالم برزخ برای همه انسان‏ها ضروری دانست.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: درجات بهشت براساس ایمان سنجیده می‏شود، بنابراین تمامی کارهای ما باید ایمانمان به ذات اقدس الهی را افزایش دهد. آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طبق نظر قرآن ایمان نزد پروردگار می‏رود بنابراین ما را هم نزد او می‏برد، ما اگر کار خاصی نمی‏توانیم انجام دهیم با زبان می‏توانیم از حق دفاع کنیم. به گفته وی، ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابیم. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمایه ارزشمندی است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند به فرزندان خود محبت به من، محبت به اهل بیتم و تلاوت قرآن را بیاموزید.


   یکشنبه 20 مرداد 1392نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31