مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با تاکید بر اینکه علم باید رنگ و بوی الهی داشته باشد، گفت: علم غیرالهی خطرناک است.

آیت ‏الله سید کاظم نورمفیدی در یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: بالاترین امتیاز انسان نسبت به سایر مخلوقات الهی علم و آگاهی اوست.

وی با بیان اینکه بالاترین علم‏ها، علم الهی است، فلسفه خلقت انسان را نیز کسب علم و آگاهی دانست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر معرفت الهی در وجود انسان باشد راه درست را انتخاب می‏کند. آیت‏الله نورمفیدی با بیان اینکه معرفت الهی مانند گل انسان را معطر می‏کند،

ادامه داد: علم انسان باید الهی باشد تا در راه درست و صراط مستقیم قرار گیرد. وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا مردم پروردگار را دوست داشته باشند، گفت: بالاترین سرمایه انسان در دنیا دوستی با پروردگار است.

امام جمعه گرگان افزود: پروردگار نیازی به دوستی ما انسان‏ها ندارد، انسان‏ها به دلیل نیاز خود باید پروردگار را پرستش کرده و به دوستی او دل ببندند. آیت‏الله نورمفیدی با بیان اینکه دوستی با ذات اقدس الهی سرمایه اصلی انسان در دنیاست، توضیح داد: امام حسین (ع) می‏فرماید انسانی که در این دنیا زندگی می‏کند اگر بهره‏ای از دوستی پروردگار نبرد ضرر کرده است.

وی اضافه کرد: سرمایه‏های مادی در برابر دوست داشتن ذات اقدس الهی سرمایه محسوب نمی‏شوند، ذره‏ای از این سرمایه‏های مادی را انسان پس از مرگ نمی‏تواند با خود به دنیای دیگر ببرد. ‏ نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان ادامه داد: امام حسین (ع) در جای دیگر می‏فرماید پروردگارا این تو هستی که غیر خودت را از دل دوستانت بیرون می‏کنی، کسی که تو را به دست نیاورد چه چیزی به دست آورده است؟ و کسی که تو را به دست آورد چه چیزی را از دست داده است؟

آیت‏ الله نورمفیدی در ادامه اظهار داشت: برخی از آدم‏ها وقتی در سرای محشر حاضر می‏شوند و جهنم را می‏بینند با درک عقوبت الهی ادب می‏شوند، در این زمان پشیمانی دیگر فایده‏ای ندارد.

‏ وی سپس این سئوال را مطرح کرد: چرا پروردگار این همه نعمت‏های خود را در قرآن به رخ ما می‏کشد؟ شاید این به رخ کشیدن قطره‏ای از اقیانوس نعمت‏هایی باشد که به ما داده است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری آب دهان را یکی از نعمت‏های مهم الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دهان خشک باشد انسان نمی‏تواند صحبت کند و غذا بخورد، متاسفانه بعضی‏ها آب دهان را نعمت الهی نمی‏دانند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: کسی که پروردگار را دوست بدارد و چاکر او باشد اهل معرفت است، کسی که گناه می‏کند نه دوستدار ذات اقدس الهی و نه چاکر اوست.



موضوعات: مؤسس مدرسه, سخنرانی, ماه رمضان, تمنای وصال
[چهارشنبه 1392-05-02] [ 08:52:00 ق.ظ ]