« فشار قبر ریشه در مسائل اخلاقی دارد / با فشار قبر شیر مادر از انگشتان دست انسان خارج می شود(تمنای وصال18)بهترین راه دفع خطرات مشرکین موعظه، حکمت، منطق و دعوت به اوست(تمنای وصال16) »

آیت‏ الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: همه انسان‏ها گرفتار فشار قبر می‏شوند نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه فشار قبر نتیجه عمل انسان در زندگی دنیایی است، گفت: همه انسان‏ها گرفتار فشار قبر می‏شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده فشار قبر برای مومن کفاره قدردانی نکردن از نعمت‏های پروردگار است.

وی افزود: ابوبصیر از امام صادق (ع) سئوال کرد آیا می‏شود کسی از فشار قبر رهایی یابد؟ امام صادق پاسخ داد از فشار قبر به پروردگار پناه می‏بریم، تعداد کسانی که فشار قبر نبینند خیلی کم است. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان وقتی که می‏میرد در عالم برزخ قرار می‏گیرد. آیت‏الله نورمفیدی با طرح این سئوال که انسان به چه شکلی وارد عالم برزخ می‏شود؟

ادامه داد: انسان با شکل فعلی خود وارد عالم برزخ شده و در آنجا با توجه به اعمال خود وارد بهشت و یا جهنم برزخ می‏شود. به گفته وی، فردای قیامت برخی از انسان‏ها به اشکالی غیر از انسان محشور می‏شوند به گونه‏ای که در بعضی از روایات آمده است صد رحمت به میمون و خوک. امام جمعه گرگان با بیان اینکه انسان در قیامت به 10 شکل ظاهر می‏شود، اظهار داشت: انسان در حال حاضر دو بدن دارد یکی بدن فعلی اوست و دیگری بدن برزخی (مثالی) که فقط در عالم خواب می‏بینیم.

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: با مرگ نابودی و فنا معنا ندارد، مرگ به معنی انتقال از یک زندگی به زندگی دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند نفس اماره انسان دشمن‏ترین دشمنان به انسان است. نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان تصریح کرد: غرایز، شهوات، حرص و حسد نتیجه نفس اماره انسان هستند که اگر کنترل نشوند سرنوشت شومی را برای انسان رقم می‏زنند.

   یکشنبه 13 مرداد 13921 نظر »
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: طاها [عضو] 
5 stars

خدا رحممان کند ان شا الله
الهم مغفر المومنین والمومنات والمسلمین والمسلمات …
دعاکنیم برای گذشتگان تا آیندگان برایمان دعا کنند ان شا الله
موفق وپایدار باشید
الهم عجل لولیک الفرج

1392/05/21 @ 19:55


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31