« جامعه تنها با قانون و سر نیزه حفظ نمی شود(شمیم سحر14)آخرت چهره زندگی به خود می‏گیرد / همه مخلوقات در آخرت حق حیات دارند (شمیم سحر13) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان اگر ما شکرگزار پروردگار باشیم او هم شکرگزار بندگانش است.

آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: پروردگار در آیه 158 سوره بقره و 147 نساء بر شکرگزار بودن خود نسبت به بندگانش اذعان کرده است.

وی افزود: ذات اقدس الهی در آیه 158 سوره بقره فرموده است اگر کسی کار خوب را با میل و رغبت انجام دهد پروردگار هم در مقابل از بنده‏اش تشکر می‏کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در آیه 147 نساء نیز آمده است چه لزومی دارد پروردگار بندگانش را عذاب کند؟ به دو شرط شکرگزار بودن و ایمان داشتن، ذات اقدس الهی بندگانش را عذاب نمی‏کند، او هم شکرگزار بندگانش است.

آیت ‏الله نورمفیدی ادامه داد: علم و دانش که بالاترین امتیازات هستند پروردگار عالم در بین مخلوقات خود فقط به انسان داده و از سوی دیگر از شکرگزار نبودن انسان‏ها انتقاد کرده است. به گفته وی، ذات اقدس الهی گوش و چشم و عقل را که ابزار علم هستند برای علم‏آموزی در اختیار انسان قرار داد.

امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که چرا گوش بر چشم اولویت دارد، توضیح داد: برخی از مفسران معتقدند که گوش اولین عضو بدن است که فعال می‏شود.

آیت‏ الله نورمفیدی اضافه کرد: انسان چون در رحم مادر در تاریکی مطلق به سر می‏برد هنگام تولد چشمش بسته است، اما در رحم مادر صدای قلب او را می‏شنود و بعد از تولد نیز مستحب است در گوش وی اذان و اقامه خوانده شود. وی با بیان اینکه پروردگار سپاسگزاران را ستایش و ناسپاسان را مذمت کرده است، گفت: در قرآن با لحن شدید آمده است اگر شکر نعمت‏های مرا بجا آورید نعمت‏ها را افزایش می‏دهم و اگر نعمت‏ها را کفران کنید شما را عذاب خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه با طرح این پرسش که ذات اقدس الهی چه نیازی به شکرگزاری بندگانش دارد؟ انسان شکرگزار را با ادب توصیف کرد. آیت‏الله نورمفیدی در ادامه اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر به کسی خوبی کردید فراموش کنید و اگر کسی به شما خوبی کرد از یاد نبرید.

‏ به گفته وی، در احادیث آمده که هر کس قدردان محبت‏های مردم نباشد قدردان نعمت‏های الهی هم نیست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قدردانی در فطرت انسان وجود دارد،

گفت: آیا شکرگزاری فقط با به زبان آوردن واژه شکر ختم می‏شود؟ آیت‏الله نورمفیدی توضیح داد: شکرگزاری به قدری مهم است که پروردگار فرموده اگر شکرگزار نباشد شما را عذاب می‏کند. وی با بیان اینکه شکر مراتب دارد، مرتبه اول شکر را معرفت دانست

و افزود: هر کس شناخت بیشتری نسبت به پروردگار داشته باشد بیشتر او را شکرگزاری می‏کند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: انسان باید از صمیم دل نعمت‏ها را از جانب پروردگار و نتیجه لطف و احسان او بداند مانند حضرت اباعبدالله‏الحسین (ع) که هم در آغوش گرم پیامبر گزامی اسلام (ص) و هم در قتلگاه شکرگزار ذات اقدس الهی بود.


   چهارشنبه 2 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31